به گزارش ایرنا، منوچهر ضیایی عصر چهارشنبه در اولین گردهمایی خیران حامی دانشگاه فرهنگیان هرمزگان اظهار داشت: جذب این تعداد دانشجو معلم در مدت 10 سال موجب تحول در نظام آموزشی هرمزگان خواهد شد.
وی ادامه داد: با وجود اینکه هرمزگان در زمینه اقتصادی پیشرفت کرده ولی در زمینه آموزشی با مشکل ها و چالش های فراوانی روبه روست که این ضعف بزرگ باید با همراهی مسوولان، خیران و مردم برطرف شود.
وی اضافه کرد: همه دانشجو معلم هایی که اشاره شد بورسیه و استخدام آموزش و پرورش خواهند شد و در همین استان مشغول به کار می شوند.
رییس دانشگاه فرهنگیان هرمزگان خاطر نشان کرد: امسال همه فضاهای آموزشی، خوابگاهی و رفاهی پُر شده و در سال آینده برای جذب دانشجو با کمبود فضای فیزیکی رو به رو خواهیم شد.
وی یاد آور شد: این کمبود باید با کمک خیران برطرف شود تا بتوان از سهمیه اختصاص داده شده به هرمزگان و فرصت پیش آمده برای جبران کمبود های استان در زمینه نیروی انسانی متخصص و با کیفیت بیشترین بهره را برد.
ضیایی افزود: اگر این اتفاق رخ ندهد فرصت ها را از دست خواهیم داد و در سال های آینده با کمبود جدی معلم در بخش آموزش و پرورش هرمزگان رو به رو خواهیم شد.
این معلم ابراز داشت: خوابگاه 700 نفر و یک ساختمان آموزشی 20 کلاسه با کمک خیران برای خواهران در مجموعه قدیم دانشگاه فرهنگیان واقع در آزادگان احداث و امید می رود تا مهر 99 آماده بهره برداری شوند.
وی گفت: جای خوشحالی دارد که امسال بسیاری از دانش آموزان دختر هرمزگان حد نصاب انتخاب دانشگاه فرهنگیان را در آزمون سراسری آورده بودند و خود شاهد گریه دخترانی بودم که موفق به تحصیل در این دانشگاه نشدند.
وی اشاره کرد: دانشگاه فرهنگیان هرمزگان در سال جاری داری یک هزار و 600 دانشجو معلم است که پس از پایان دوره های آموزشی و تحصیلی در آموزش و پرورش مشغول بکار خواهند شد.
پس از پایان این آیین کلنگ خوابگاه 700 نفره خواهران و ساختمان آموزشی 20 کلاسه خواهران دانشگاه فرهنگیان در مجموعه قدیم این دانشگاه که در محله آزادگان واقع شده به زمین زده شد.
3219 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.