به گزارش ایرنا،«بهروز اکرمی» روز یکشنبه در نشست شواری هماهنگی دانشگاه های استان مرکزی افزود: 40 درصد دانشجویان استان در دانشگاه آزاد اسلامی، 29 درصد در دانشگاه های دولتی، 10 درصد در دانشگاه های پیام نور، 9 درصد در دانشگاه های علمی کاربردی و پنج درصد در سایر مراکز مشغول به تحصیل هستند.
وی اظهار داشت: میانگین جمعیت دانشجویان دختران کشور 65 تا 70 درصد نسبت به دانشجویان پسر است اما این میزان در استان مرکزی متفاوت است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: جمعیت دانشجویان دختر در استان 45 درصد و جمعیت پسران دانشجو 55 درصد برآورد شده است.
اکرمی افزود: با توجه به سفر رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلام به استان در 27 و 28 فروردین ماه روسای دانشگاه های استان مشکلات آموزش عالی استان در حوزه کلان با ارایه راهکار را بررسی تا در نشست با دکتر عارف مورد بررسی قرار گیرد.
وی اظهار داشت: نخبگان استان در حوزه آموزش عالی با شناسایی مشکلات و ارایه راهکار و نیز ارتباط بین دانشگاه و شرکت های تولیدی بکوشند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: منظومه آموزش عالی استان تهیه تا حرکت آموزش عالی براساس این منظومه عملیاتی شود.
116 هزار دانشجو در 80 موسسه آموزش عالی در استان مرکزی به تحصیل اشتغال دارند.
6991/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.