به گزارش ایرنا، سید «علی آقازاده» عصر یکشنبه در نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی شهرستان آشتیان، افزود: فرآیند حمایت از تولید، جذب سرمایه گذار و رفع موانع تولید در راستای ایجاد اشتغال پایدار باید در تمامی دستگاه های اجرایی با جدیت تداوم یابد.
وی ادامه ‌داد: یکی از موانع توسعه آشتیان وضعیت محدوده شهری است که امسال 70 هکتار به اراضی شهرستان و شهر آشتیان افزوده شده و چنانچه این مهم تحقق یابد کسب و کار و ساخت و ساز در این خطه رونق می یابد و پدیده مهاجرت معکوس رخ می دهد.
استاندار مرکزی بیان کرد: فراهم کردن زیرساخت ها و ایجاد تخفیف و امتیازات مناسب در شهرک های صنعتی، گام موثری در راستای جذب سرمایه گذار به شهرستان آشتیان است.
وی در خصوص حمایت دستگاه های اجرایی در حل مشکلات صنایع آشتیان نیز گفت: ساخت شهرک صنعتی خصوصی در دستور کار قرار گرفته که در گام نخست آن 15 هکتار و در مرحله دوم 20 هکتار به این شهرک صنعتی افزوده شود.
آقازاده تاکید کرد : باید با حمایت از تولید و سرمایه گذاری بخش خصوصی اقدامات موثری در راستای اشتغال مولد و بهبود رونق اقتصادی در استان برداشت.
نماینده مردم تفرش آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: آشتیان از مناطق پرظرفیت در بخش اشتغال روستایی است و می توان با حمایت از این قشر زمینه اشتغال پایدار روستایی را فراهم کرد.
«محمد حسینی» افزود: با توجه به افزایش هزینه زندگی در شهرهای بزرگ مردم به سمت شهرهای کوچک و روستاها سرازیر شده اند و باید از این فرصت‌در راستای توسعه شهرستان ها و روستاها استفاده کرد.
فرماندار شهرستان آشتیان نیز در این نشست گفت : مصوبات نشست های اقتصاد مقاومتی به منظور تسهیل فعالیت سرمایه گذاران بخش خصوصی با جدیت مورد پیگیری قرار می گیرد.
«نظام‌الدین جهانمیرزایی» افزود: با توجه به اهمیت اشتغال و ایجاد رونق تولید در واحدهای تولیدی و صنعتی برای سرمایه گذاران در شهرستان آشتیان فرش قرمز پهن می ش.د و انتظار است که دستگاه های اجرایی نیز در بخش های صنعتی، خدمات، تجاری و کشاورزی با ارایه خدمات مناسب در این راستا گام های موثری بردارند.
شهرستان آشتیان از توابع استان مرکزی است که در 80 کیلومتری اراک واقع شده و در این منطقه حدود 20 هزار نفر جمعیت زندگی می کند.
3017/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.