به گزارش ایرنا سید سعید شاهرخی روز چهارشنبه در جلسه اعضای کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان همدان افزود: سند اشتغال استان نقشه راه و تکلیفی برای همه دستگاه‌ها است و اولویت ما در استان نیز توجه به معیشت و اشتغال مردم است.
وی با بیان اینکه باید عزم جدی و قوی استانی به تاسی از سیاست‌های ملی وجود داشته باشد تاکید کرد: باید ظرفیت‌های استان شناخته و دسته‌بندی و همه ظرفیت‌های همدان به صورت بخشی و به تفکیک شهرستانی مشخص شود.
شاهرخی با اشاره به اینکه باید شغل به معنای واقعی ایجاد کرد اظهار داشت: با توجه به برنامه ششم توسعه به عنوان یکی از 31 استان پازل کشور نگاهمان به این برنامه باشد به‌ طوریکه اگر بنا باشد ما هم در توسعه کشور نقش داشته و با کشور همگام باشیم، باید برنامه راهبردی و عملیاتی داشته باشیم.
استاندار همدان با تاکید بر اینکه سیستم ما در تصمیم‌گیری‌ها دیکتاتوری نبوده و مشارکتی است، گفت: به اعتقاد من در استان همدان می‌توانیم بیش از 19 هزار و 200 شغل ایجاد کنیم به‌ شرطی که منابع را به صورت هدفمند به ‌کار ببریم.
شاهرخی با اشاره به اینکه 2 هزار و 371 میلیارد تومان تسهیلات توسعه اشتغال رقم خوبی است بیان کرد: باید تلاشمان را برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به کار ببریم و هنر ما این است که دست کم معادل این رقم را سرمایه‌گذاری بخش خصوصی جذب کنیم.
وی از مدیران دستگاه‌های اجرایی درخواست کرد: نگاه‌ به سرمایه‌گذاری را تغییر دهند و برای سرمایه‌گذار فرش قرمز بیندازید.
استاندار همدان با بیان اینکه بانک‌ها در پرداخت تسهیلات اشتغال خوش درخشیدند افزود: باید تفویض اختیار بیشتری به بانک‌های استانی داده شود.
شاهرخی با بیان اینکه سند اشتغال استان تا 15 فروردین به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ می‌شود، ابراز کرد: ملاک ارزیابی مدیران و ادامه همکاری اجرای این سند است.
7523/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.