به گزارش روز یکشنبه پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، بهمن مرادنیا در هشتاد و هفتمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان اظهار داشت: زمانبر بودن بررسی طرح‌ها در بانک ها باعث فرصت سوزی می شود، بنابراین لازم است بانک های استان اختیارات بیشتری داشته باشند.
وی با بیان اینکه اگر خواستار توسعه کردستان هستیم باید ابزار و امکاناتمان نیز به نسبت دیگر استان ها افزایش پیدا کند، گفت: ما باید مقامات را به این قناعت برسانیم که با شرایط و امکانات موجود نمی‌شود معجزه کرد و اگر خواستار توسعه استان هستیم باید نوع نگاه و تفکرمان را تغییر دهیم.
مرادنیا با انتقاد از عدم اجرایی شدن 42 درصد از مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان اضافه کرد: همه از عدم صنعتی شدن کردستان گله مند هستیم و این در حالی است که هنوز وفاق و همدلی کافی در این رابطه به وجود نیامده است.
استاندار کردستان با بیان اینکه ما باید تصمیم بگیریم که چه راهی را برای ایجاد تحول در استان پیش بگیریم افزود: بخش خصوصی در استان ضعیف است و گیرهای بی مورد و بی اعتمادی باعث ضعیف تر شدن بخش خصوصی شده است.
وی اظهارداشت: تملک یک واحد صنعتی توسط بانک مشکلی را حل نمی کند، بلکه ذهنیت ما باید به نوعی باشد که واحد تولیدی بتواند به حیات و اشتغال آفرینی خود ادامه دهد.
مرادنیا یادآورشد: نشستن و ناله سردادن گرهی از مشکلات واحدهای صنعتی حل نمی کند و همه بانک ها و دستگاه‌های اجرایی مسئولیت دارند واحد تولیدی را از نابودی نجات دهند.
وی رسالت مدیران ارشد استان را ارائه راهکار و پرهیز از بی تفاوتی نسبت به واحدهای تولیدی دانست و گفت: متاسفانه گاهی بی تدبیری ها باعث هدر رفت سرمایه های ملی می شود.
9936 / 3034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.