به گزارش ایرنا، ایوب درویشی عصر روز دوشنبه در نشست ستاداقتصاد مقاومتی استان اظهار داشت: دستگاه های اجرایی استان به غیر از برنامه دوره ای و سالانه خود، طرح های و برنامه های اقتصاد مقاومتی با ویژگی های خاص را ارائه دهند.
وی با اشاره به اینکه دانشگاه نقش مهمی در حل مشکلات و پاسخ به مسائل مربوط به دستگاه های اجرایی دارد، گفت: دانشگاه های استان باید به سمت پاسخگویی به نیازهای استان حرکت کنند.
معاون استاندار ایلام تصریح کرد: اینکه چرا مشارکت اقتصادی در استان پایین است نیازمند بررسی علمی دارد و دانشگاه ها در این زمینه می توانند کمک کنند.
درویشی با اشاره به اینکه استان ایلام دارای ظرفیت مهمی مثل اربعین و گردشگری است، گفت: ارائه راهکارهای علمی برای استفاده از این ظرفیت ها برای اشتغال و توسعه در کارهای دانشگاه ها باید پیگیری شود.
معاون استانداری ایلام افزود: دانشگاه ها با کمک دستگاه های اجرایی برای رشته های مورد نیاز اشتغال در آینده استان در بخش های مختلف همکاری کنند.
وی ادامه داد: برخی مشکلات و آسیب های اجتماعی در استان ایلام نیازمند ارائه راهکار توسط دانشگاه ها دارد، به طور مثال ما هنوز راهکار علمی برای پیشگیری از خودکشی یا آتش سوزی از جنگل های استان نداریم.

** ارائه برنامه های اقتصاد مقاومتی توسط 15 دستگاه اجرایی
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام نیز گفت: دستگاه های اجرایی هرچه زودتر برنامه های اقتصاد مقاومتی خود را ارائه دهند.
رحمت الله قیصوری افزود: تاکنون 15 دستگاه اجرایی استان برنامه های اقتصاد مقاومتی خود را ارائه داده اند.
وی با اشاره به برنامه مسئولان کشوری و استان برای واگذاری طرح های نیمه تمام دستگاه های اجرایی به بخش خصوصی، گفت: سهم استان در این طرح بیش از 30 پروژه است ولی متاسفانه تاکنون طرحی از سوی دستگاه های اجرایی برای واگذاری ارائه نشده است.
وی تصریح کرد: دستگاه های اجرایی در این زمینه باید تلاش بیشتری انجام دهند و یک کارگروه ویژه برای واگذاری طرح ها به سرمایه گذار تشکیل دهند.
قیصوری افزود: دستگاه های اجرایی استان در بحث اسناد خزانه و اسناد تسویه اسلامی هرچه زودتر کارهای را ارائه دهند و در فرصت باقی مانده حتما از این ظرفیت برای پرداخت بخشی از بدهی های استان اقدام کنند.
در پایان این نشست مشکل چند واحد تولیدی استان بررسی و مصوباتی برای رفع این مشکلات تصویب شد.
7177/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.