به گزارش ایرنا محمدمهدی مروج الشریعه روز سه شنبه در نخستین نشست شورای اداری استان خراسان جنوبی در سال 97 که به دستور استاندار در کارخانه کویر تایر بیرجند برگزار شد افزود: هدف از برگزاری این جلسه در یکی از واحدهای تولیدی استان به منزله این است که تمامی دستگاه های اجرایی حمایت از کالای ایرانی را مدنظر قرار دهند.
وی گفت: با مولفه های حاکم بر سختی تولید که در عین حال با افزایش بهره وری همراه است باید به صورت رسمی از ورود کالای مشابه و غیر مشابه که قاچاق محسوب می شود، جلوگیری کرد.
وی عنوان کرد: مطلوب نیست در شرایطی که کارخانه ای با این شرایط در استان فعال بوده و نشان دهنده شکوهی از عظمت تولید داخلی به دست مهندسان، سرمایه گذاران و تولیدکنندگان داخلی است از کالای خارجی استفاده کنیم.
مقام عالی دولت در استان نسبت به استفاده کالای داخلی به تمامی مدیران دستگاه های اجرایی هشدار داد و گفت: از سازمان های بازرسی، قضایی و دیوان محاسبات مصرانه تقاضا می کنم شعبه مستقلی خارج از نوبت برای حمایت از این مهم در استان تشکیل دهند.
وی ادامه داد: حسب بخشنامه ای که امسال توسط دولت صادر شد هیچ دستگاهی حق خرید از کالای غیر ایرانی به ویژه کالاهایی که مشابه آن در داخل تولید می شود را ندارد.
مروج الشریعه گفت: حمایت از تولیدات و کالای ایرانی برای همه سطوح جامعه از اهمیت زیادی برخوردار است و در این زمینه فرمانداران شهرستان ها نیز مکلف شدند ابتدا خود رعایت و سپس در سطح شهرستان نظارت داشته باشند چراکه هیچگونه کوتاهی در وزارت کشور قابل قبول نیست.
وی با بیان اینکه در زمینه حمایت از کالای ایرانی برخی قوانین و مقررات نیاز به اصلاح و بازنگری دارد گفت: برای حمایت از کالای ایرانی باید کیفیت کالا و محصولات را ارتقا داد و در بازارهای بین المللی هدف گذاری کرد.
وی عنوان کرد: دستگاه های اجرایی باید برای ارتقای استاندارد و کیفیت کالای داخلی به تولیدکنندگان کمک کنند.
استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه حمایت از کالای ایرانی نیازمند کار همه جانبه است اظهار کرد: برای عرضه محصولات داخلی در بازارهای بین المللی باید استاندارد و شرایط فروش ارتقا یابد.
وی گفت: قاچاق کالا به معضلی برای تولیدکنندگان تبدیل شده و جلوگیری از قاچاق کالا مورد تاکید ویژه مقام معظم رهبری نیز است که در این زمینه تمامی دستگاه ها باید عزم جدی داشته و فرمانداران نیز با نگاه قاطع تری در جلسات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز حضور یابند.
مروج الشریعه به برگزاری نمایشگاه نوروزگاه ایران در مشهد و حضور فعال خراسان جنوبی در این نمایشگاه اشاره کرد و افزود: امسال سازمان همیاری شهرداری های استان برای معرفی محصولات تولیدی، ظرفیت ها و پتانسیل های استان گام مهمی برداشت.
وی بیان کرد: با حضور خراسان جنوبی در این نمایشگاه، در گام نخست تقاضا برای ارتباطات بین المللی، معرفی و جذب در بازارهای خارجی به وجود آمد، همچنین رئیس نمایشگاه های بین المللی اتحادیه اروپا مستقر در ایتالیا درخواست کرد نمایشگاه مشترکی با خراسان جنوبی و تکیه بر محصولاتی که در این نمایشگاه عرضه شد، برگزار کند.
وی با تاکید بر شبکه سازی در تولید و اشتغال عنوان کرد: بحث اشتغال و موضوع ادامه سیاست های اشتغال زایی و رونق اقتصادی در سال 96 و 97 منحصر به یک دستگاه یا گروه خاص نیست.
نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی گفت: اعضای شورای اداری بدانند موضوع اشتغال و رونق اقتصادی به تک تک دستگاه ها بر می گردد لذا احساس جدایی در ذهن ها شکل نگیرد چون همه در تولید اشتغال مسئول و مکلف هستید.
وی اظهار کرد: در حوزه تولید باید سرمایه گذاری شود اما این موضوع فقط مربوط به کارخانجات بزرگ نیست بلکه واحدهای تولیدی کوچک و زودبازده برای فرآوری محصولات باید در استان ایجاد شود.
وی گفت: باید بخش تولید و تجهیز، فرصت های شغلی که می توانند را بر پایه دانش آموختگان جویای کار فراهم کنند.
وی با بیان اینکه باید به نرم های مهندسی و کیفیت ها توجه ویژه شود افزود: باید در اجرای با کیفیت پروژه ها به مهندسان متخصص میدان داد و در خراسان جنوبی پروژه های عمرانی نیمه تمام زیادی وجود دارد که مهندسی لازم در آن صورت نگرفته است و برای این پروژه ها دستگاه های اجرایی بازخواست شده و در ارتباط با آن تصمیم گیری خواهد شد.
مروج الشریعه تصریح کرد: جای تاسف است که مجبور می شویم برای برخی پروژه مجدد پیمانکار جذب کنیم لذا تاکید می شود مسئولان مربوطه به اجرای درست پروژه ها توجه داشته باشند.
وی با بیان اینکه امسال در بخش گردشگری فعالیت های خوبی در استان شکل گرفت افزود: از آنجا که این صنعت در رونق اقتصادی و اشتغال استان تاثیرگزار است لذا با تمام وجود از این صنعت حمایت می کنیم.
وی بیان کرد: نوروز امسال سه میلیون و 801 نفر از مکان های مذهبی، جاذبه های تاریخی، طبیعی و گردشگری استان بازدید کرده و یک میلیون و 554 نفر نیز اسکان داده شدند.
استاندار خراسان جنوبی گفت: همچنین امسال ارزش فروش محصولات و صنایع دستی استان به بیش از یک میلیارد و 110 میلیون تومان رسید.
وی با بیان اینکه توسعه مستلزم اهداف و امکانات خاصی است ادامه داد: کسانی که به کارنامه چهار ساله دولت نمره منفی می دهند بدانند فقط در حوزه تولید استان 254 میلیارد تومان تسهیلات بالای 18 درصد به صورت مستقیم و غیرمستقیم پرداخت شد.
مروج الشریعه خطاب به مدیران دستگاه های اجرایی استان گفت: وقتی در برابر مردم قرار می گیرید سعی در ایجاد امید و نشاط داشته و سرمایه گذار را جذب کنید.
وی تصریح کرد: اقدامات و فعالیت های خوبی هر سال توسط دستگاه های اجرایی در استان انجام می شود که باید اطلاع رسانی لازم در این زمینه به صورت مستمر و ارایه مستند در اختیار مردم قرار بگیرد.
7557*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.