به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس یکشنبه در مراسم آغاز عملیات اجرایی این طرح ها گفت: این پنج طرح با سرمایه گذاری افزون بر 330میلیارد ریالی بخش خصوصی در مدت دو سال اجرا می شوند.
احد فتوحی با بیان اینکه با بهره برداری از این طرح ها برای 150نفر اشتغال پایدار ایجاد می شود، مهمترین این طرح ها را مجموعه صنعتی کنستانتره میوه با ظرفیت فرآوری 20هزارتن و اشتغال 100نفر عنوان کرد و افزود: گفت: اجرای این طرح که با سرمایه افزون بر281میلیارد ریال انجام می شود، با توجه به ظرفیت های کشاورزی این شهرستان در تولید میوه به ویژه سیب باعث ایجاد ارزش افزوده بالا می شود.
وی واحد تولید دیوارپوش به ظرفیت یک هزارتن با سرمایه گذاری 25میلیارد ریال، واحد سبدسازی با ظرفیت سالانه یک هزارتن و سرمایه گذاری12میلیارد ریال، واحد تولید قطعات پلیمری با ظرفیت تولید سالانه یک هزارتن و سرمایه گذاری 8.5میلیارد ریال و واحد تولید آبگرمکن خورشیدی باظرفیت سالانه 350دستگاه و سرمایه گذاری پنج میلیارد ریال را از دیگر طرح هایی اعلام کرد که عملیات اجرایی آنها به میمنت این ایام آغاز شد.
فتوحی در ادامه با اشاره به اختصاص مشوق های سرمایه گذاری در ناحیه صنعتی سپیدان سه گفت: اختصاص این مشوق ها در قالب تحقق اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال در دستورکار قرارگرفته و رونق تولید و ایجاد اشتغال پایدار را به همراه خواهد داشت.
وی اضافه کرد: سهم پرداخت نقدی واگذاری زمین در این ناحیه صنعتی پنج درصد با اقساط 48ماهه در نظر گرفته شده و چنانچه سرمایه گذاران در مدت یک سال بتوانند نسبت به ایجاد اشتغال و بهره برداری اقدام کنند نیز تاسقف 80 درصد مشوق دریافت خواهند کرد.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی فارس با بیان اینکه فاز نخست ناحیه صنعتی سپیدان سه دارای 49هکتارمساحت است افزود: تاکنون 13قرارداد سرمایه گذاری در این ناحیه صنعتی منعقد شده است.
فتوحی از سرمایه گذاران خواست از این شرایط بی نظیر به منظور ایجاد واحدهای صنعتی و تولید و اشتغال، اقدام کنند.
وی همچنین بر توسعه و تکمیل زیرساخت ها در این ناحیه صنعتی تاکید کرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس نیز در این مراسم بر حمایت دستگاه های اجرایی از سرمایه گذاران در این ناحیه صنعتی تاکید کرد و گفت: باید شرایط را به گونه ای فراهم کرد که این سرمایه گذاران درکمترین زمان به بهره برداری برسند.
عنایت الله رحیمی اظهار امیدورای کرد: با توجه به اختصاص مشوق ها ، سایر سرمایه گذاران نیز نسبت به ایجاد واحد های تولیدی و صنعتی در این شهرک صنعتی اقدام کنند.
سپیدان به مرکزیت اردکان در 100 کیلومتری شمال غربی شیراز است.
9254 /1876
خبرنگار: سجاد خسروانیان ** انتشار:‌غلامرضا مالک زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.