به گزارش روز یکشنبه ایرنا سعید مازندرانی در ستاد اشتغال علی آباد کتول از توابع استان گلستان اظهار کرد: اشتغال روستایی در استان به سه بخش روستاهای توابع شهرهای زیر 10 هزار نفر جمعیت و نواحی صنعتی، روستاهای معمولی و روستاهای محروم و مرزی تقسیم شده اند که در روستاهای مرزی سود تسهیلات بانکی چهار درصد است.
وی یادآور شد: سود تسهیلات در روستاهای توابع شهرهای زیر 10 هزار نفر جمعیت و نواحی صنعتی 10 درصد و به صورت سرمایه در گردش خواهد بود و نرخ وام در دیگر روستاها شش درصد، با بازپرداخت شش ساله و یک سال تنفس است.
مازندرانی با تاکید بر تسریع در جذب این منابع، تاکید کرد: چنانچه نتوانیم مابقی منابع را جذب کنیم، سهم استان از این محل به استانهای دیگر تخصیص داده می شود.
وی به سهم روستاهای علی آباد کتول اشاره کرد و گفت: از محل اعتبارات ابلاغ شده اولیه، سهم این شهرستان 120 میلیارد ریال خواهد بود.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان همچنین اظهار کرد که در دریافت وام برای دوره جدید شرایط مناسبی در نظر گرفته شده، بطوری که سندهای دامداری و گاوداری های روستائی و حتی سفته به عنوان وثیقه قابل قبول خواهد بود و افرادی که نتوانند این موارد را تامین کنند، می توانند با دریافت یک ضمانت نامه بانکی، آن را به عنوان وثیقه قرار داده و تسهیلات را دریافت نمایند.
وی اضافه کرد: این تسهیلات توسط بانک های کشاورزی و توسعه تعاون، پست بانک و صندوق کارآفرینی امید به متقاضیان پرداخت می شود که نیاز است بانک های عامل همکاری لازم را با روستائیان در زمینه ارائه طرح های اشتغالزا و جذب منابع و اعتبارات داشته باشند.
وی همچنین یادآور شد: عملکرد شهرستان علی آباد در بحث ایجاد اشتغال 68.5 درصد بوده که برای تحقق کامل آن تحرک بیشتر دستگاه های اجرایی ضروری است.
3014/1648
تنظیم : مجید میهن دوست ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.