به گزارش ایرنا، سردار « کیومرث عزیزی » روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این افراد بدون اینکه کوچکترین باجی توسط پلیس به آدم رباها داده شود با مجموعه اقدامات و تلاش پلیس، قوه قضائیه و دستگاه امنیتی استان مرکزی و استان سیستان و بلوچستان دستگیر و باران شیخی در سلامت کامل به آغوش خانواده بازگشت.
وی ادامه داد: چهار نفر از همدستان رباینده باران شیخی 2 روز پیش از کشف مخفیگاه آنان به دلیل جرایم دیگر دستگیر شدند و رباینده این کودک در حال رصد ماموران بود.
فرمانده انتظامی استان مرکزی خاطر نشان کرد: ربایندگان باران شیخی با توجه به اینکه جرائم مهمتری نسبت به این جرم داشتند تعدادی از آنان اکنون در اختیار دستگاه قضای استان سیستان و بلوچستان قرار داشته و پس از انجام فرآیند تحقیقاتی و اطلاعاتی در اختیار نیروی انتظامی استان قرار می گیرند.
سردار عزیزی افزود: باران شیخی با انجام سه راهبرد شامل اقدامات اطلاعاتی، شیوه و شگردهای خاص پلیس، بهره گیری از ظرفیت ریش سفیدان و معتمدان محلی و رایزنی خانواده آزاد شد.
وی گفت: خانواده باران شیخی با رایزنی هایی که با آدم رباها داشتند تماس می گرفتند و این تماس ها اطلاعات مناسبی برای دستگیری این افراد در اختیار پلیس قرار می داد.
فرمانده انتظامی استان مرکزی به شهروندان توصیه کرد نسبت به فرزندان خود مراقبت بیشتری داشته باشند و از مراوده با افرادی که افعال غیر قانونی دارند، خودداری کنند تا از بروز این مشکلات جلوگیری شود.
سردار عزیزی از کشف پنج کیلوگرم هروئین در اراک خبر داد و گفت: این میزان مواد مخدر شب گذشته از تعدادی قاچاقچی مواد مخدر که سابقه شرارت نیز داشتند، کشف شد.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اراک نیز در این نشست گفت: باران شیخی با همکاری و همراهی پلیس، قوه قضائیه و دستگاه های امنیتی استان مرکزی و استان سیستان و بلوچستان آزاد و به آغوش خانواده خود بازگشته است.
«عباس قاسمی» افزود: نجات جان باران شیخی در جریان این پرونده آدم ربایی و صیانت از جان دیگر شهروندان از اولویت های دستگاه قضا در استان و کشور است.
وی ادامه داد: پرونده آدم ربایان باران شیخی به سرعت و در اولین فرصت به دور از بحث های احساسی و به صورت علمی و قانونی و خارج از نوبت رسیدگی شده و دستگاه قضا ربایندگان را به مجازات اعمال خود می رساند.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اراک انجام تحقیقات محرمانه و جلوگیری از اعلام روش و رفتار پلیس و قوه قضائیه در دستگیری آدم رباها را دلیل اصلی عدم مصاحبه با خبرنگاران عنوان کرد.
رئیس حوزه قضائیه بخش زالیان نیز در این آیین گفت: دستگاه قضا با قاطعیت با این جرم و هرگوه جرمی که امنیت روانی جامعه را نشانه رفته باشد برخورد می کند.
« محمود رضا سازنده » افزود: با اعزام پرونده متهمان به دادگاه زالیان در اولین فرصت احکام آنان رسیدگی می شود.
وی ادامه داد: در اطلاعات اولیه « ع. ش » به عنوان متهمان اصلی، همسر وی و چند نفر دیگر در ارتباط با جرم آدم ربایی دستگیر شده و پس از انجام تحقیقات کامل ممشخص می شود کدام یک از متهمان مشاور و معاونت در این جرم داشته اند.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اراک گفت: دادگاه در خصوص ارتباط ربایش باران شیخی با مواد مخدر به نتیجه نرسیده است و تحقیقات نشان داده است که اختلافات مالی دلیل این آدم ربایی بوده است.
«باران شیخی» دانش آموز هشت ساله کلاس دوم روز شنبه 24 فروردین ماه جاری بعد از خروج خانه در شهرک مهاجران شازند از توابع استان مرکزی در راه مدرسه مفقود شد.
برخی هنرپیشگان و بازیگران مطرح سینما و تلویزیون کشور نیز در آغاز خبر گم شدن باران برای همراهی با خانواده باران، عکس این دختربچه را در صفحه های شخصی خود بازنشر دادند.
مهاجران از شهرهای تازه تاسیس در استان مرکزی است که در 25 کیلومتری اراک واقع شده و در این منطقه بیش از 20 هزار نفر جمعیت زندگی می کند.
1955/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.