به گزارش ایرنا، سید « علی آقازاده » روز سه شنبه در دیدار با کارکنان و مدیران اداره کل استاندارد استان مرکزی افزود: افزایش صمیمیت و تعامل سازمان استاندارد با تولیدکنندگان و صنعتگران رفع موانع، افزایش کیفیت کالاهای تولید داخلی، درآمد زایی و تحقق شعار سال را به همراه دارد.
وی ادامه داد: اختصاص اعتبار و هزینه در جهت استاندارد سازی سرمایه گذاری برای تولید کالاهای با کیفیت، استمرار تولید، حیات واحدهای صنعتی و افزایش درآمدهای اقتصادی برای واحدهای صنعتی استان است.
استاندار مرکزی گفت: نیاز است مسئولان اداره کل استاندارد استان افزایش اعتماد مردم به این اداره کل برای بهره گیری از نظرات جامعه را در دستور کار خود قرار دهند.
آقازاده افزود: افزایش اعتماد مردمی به استاندارد سازی، افزایش بهره مندی از نظرات جامعه و اصلاح استانداردها و افزایش کالاهای باکیفیت در کشور و استان را به همراه دارد.
وی با یادآوری وجود 11 آزمایشگاه در اداره کل استاندارد استان مرکزی خاطر نشان کرد: وجود این آزمایشگاه ها و آزمایشگاه های همکار آبروی اداره کل استاندارد استان بوده و باید حفاظت و به روز رسانی این واحدها در دستور کار مسئولان قرار گیرد.
استاندار مرکزی افزود: افرادی که در آزمایشگاه های اداره کل استاندارد استان و آزمایشگاه های همکار فعالیت دارند در زمینه افزایش کیفیت تولیدات و محصولات واحدهای صنعتی و تولیدی استان برای افزایش حضور این کالاها در بازارهای داخلی و بین المللی تلاش کنند.
آقازاده از آزاد شدن باران شیخی نیز خبر داد و گفت: باران حدود یک ماه پیش روبوده شده بود که همان گونه که وعده داده شده بود با تلاش نیروی انتظامی امروز آزاد شد.
وی ادامه داد: باند ربایندگان باران شیخی در استان سیستان و بلوچستان دستگیر شده و این دختر هشت ساله ظرف مدت امروز و فردا به خانواده تحویل می شود.
استاندار مرکزی گفت: باران شیخی قربانی برخی مسائل مالی که بین خانواده این فرد و قاچاقچیان شده بود، که با تلاش پلیس، نیروهای امنیتی و قضایی ظرف مدت یک ماه آزاد شد.
مدیرکل استاندارد استان مرکزی نیز در این نشست گفت: ارزیابی انطباق، ارزیابی کیفیت، اندازه شناسی و صلاحیت از برنامه های هرساله این اداره کل در نظارت بر تولید و عرضه محصولات در استان است.
« مهناز جعفریان » افزود: تدوین 25 استاندارد جدید سال گذشته برای اداره کل استاندارد استان مرکزی تعهد شده بود که 100 درصد این تعهد ها محقق شده است.
وی ادامه داد: تدوین 2 استاندارد بین المللی در استان مرکزی سال گذشته برای این اداره کل تدوین شده بود که 100 درصد این تعهد ها نیز محقق شد.
مدیرکل استاندار استان مرکزی بیان کرد: 2 هزار و 198 ساعت آموزش برون سازمانی و 856 ساعت آموزش برای کارکنان این اداره کل در 2 ماه پایانی سال گذشته برگزار شد.
جعفریان افزود: 158 درصد صدور پرونده های استاندارد و 110 درصد بازرسی فنی از واحدهای تولیدی سال گذشته در استان مرکزی محقق شده است.
وی ادامه داد: هشت هزار تعهد در بازرسی طرح طاها سال گذشته برای اداره کل استاندارد استان مرکزی تعهد شده بود که 9 هزار و 431 مورد معادل 118 درصد تعهدها محقق شد.
مدیرکل استاندارد استان مرکزی گفت: 2 برابر تعهد بازرسی از تجهیزات شهربازی ها، پارک ها و زمین های بازی در این مدت در استان محقق شده است.
جعفریان ادامه داد: یک هزار و 608 مورد آزمون نازل جایگاه های سوخت مایع سال گذشته برای اداره کل استاندارد استان مرکزی تعهد شده بود که یک هزار و 692 مورد معادل 105 درصد تعهدها در استان محقق شد.
مدیرکل استاندارد استان مرکزی ادامه داد: 286 مورد تست باسکول ها و ترازوها سال گذشته برای این اداره کل تعهد شده بود که 384 مورد معادل 134 درصد تعهدها در این استان محقق شد.
664 واحد تولیدی مشمول مقررات استاندارد اجباری در استان مرکزی فعالیت دارند.
1955/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.