به گزارش ایرنا، «محمد رضا منصوری» عصر یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در محل دفتر نماینده ساوه برگزار شد، اظهار داشت: این طرح برقی قرار است توسط بخش خصوصی در منطقه طراز ناهید (شرق ساوه) ایجاد شود که ظرفیت تولید سه هزار مگاوات برق در سال را دارد.
منصوری افزود: چهار هزار هکتار زمین توسط بخش خصوصی تامین شده و سرمایه گذار بدون نیاز به اعتبارات دولتی و از محل آورده 6 و نیم میلیارد یورویی خود، اقدام به احداث نیروگاه می کند.
وی ادامه داد: مجوز این نیروگاه از وزارت نیرو نیز اخذ شده و در صورت بهره برداری، امکان صادرات برق از ساوه به خارج از کشور نیز میسر است.
وی در مورد بارش های امسال، اظهار داشت: حجم بارندگی ها و سر ریز شدن سد الغدیر و تغذیه سفره های زیرزمینی از نعمات الهی بود که به مردم این شهرستان درگیر با بحران خشکسالی و آب ارزانی شد اما لازم است همچنان مدیریت مصرف و صرفه جویی در دستور کار باشد.
نماینده مردم ساوه و زرندیه در خانه ملت با اشاره به خسارت های سرمازدگی به باغات و مزارع شهرستان های زرندیه و ساوه و تخریب چهار هزار و 500 هکتار از سطوح، بر لزوم اتخاذ تدابیری برای جبران خسارت باغداران و کشاورزان از سوی دولت تاکید کرد.
منصوری، از سفر سه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، آموزش و پرورش و ورزش و جوانان به شهرستان های ساوه و زرندیه در هفته های آینده خبر داد و گفت: بهره برداری یا آغاز عملیات اجرایی چند طرح در این سفرها انجام می شود.
به گفته وی، در سفر وزیر بهداشت و درمان قرار است درمانگاه شهر پرندک و نیز بیمارستان امام رضا (ع) مامونیه بهره برداری شود و عملیات اجرایی بخش دوم این بیمارستان با هدف افزایش 2 برابری شمار تخت ها نیز کلید می خورد.
وی گفت: عملیات ساخت بیمارستان جدید ساوه نیز با حضور وزیر بهداشت و درمان آغاز می شود.
نماینده مردم ساوه و زرندیه بیان کرد: این بیمارستان قرار است در کنار دادگستری ساوه ساخته شود که در بازنگری مجدد شمار تخت های آن از 160 مورد به 250 تخت افزایش یافته و در صورتی که پردیس علوم پزشکی در کنار این بیمارستان نیز تکمیل شود، این مرکز علاوه بر قابلیت درمانی، کاربری آموزشی خواهد یافت.
به گفته منصوری، 50 میلیارد ریال به صورت نقدی و 200 میلیارد اعتبار تسهیلاتی برای آغاز عملیات اجرایی این بیمارستان تامین شده و مجموعه اعتبار طرح، 900 میلیارد ریال است.
وی در خصوص طرح انتقال آب از سد کوچری به ساوه، گفت: امسال افزون بر 40 کیلومتر از سمت ساوه و هم از سمت مبدا این طرح؛ عملیات لوله گذاری انجام می شود.
به گفته نماینده مردم ساوه و زرندیه در خانه ملت، با تغییر پیمانکار این طرح و تاکید بر اجرای عملیات در 2 نقطه، شتاب در اجرای این طرح افزایش یافته است.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در مورد استفاده مردم شهرستان ساوه از راه آهن تهران - همدان، اظهار داشت: این خط ریلی اکنون در مدار استفاده است و قابلیت خرید بلیت همدان - مشهد با قیمت یک میلیون و 300 هزار ریال برای بلیت های درجه یک و یک میلیون و 100 هزار ریال برای بلیت درجه دوم از طریق اینترنت و آژانس های مسافرتی توسط شهروندان ساوجی میسر است.
وی در مورد فعالیت های مربوط به راهسازی در 2 شهرستان ساوه و زرندیه، گفت: قرارداد ساخت راه دوبانده مامونیه و جاده خشکرود منعقد شده است.
منصوری افزود: عملیات ساخت کمربندی و کنارگذر ساوه نیز در حال اجراست و امید است این طرح در سال 98 به بهره برداری رسد.
وی گفت: یک هزار تن قیر رایگان در سال گذشته به شهرداری ساوه برای بهسازی و آسفالت معابر شهری اعطا شد و اکنون نیز یک هزار تن دیگر آماده واگذاری است.
شهرستان های ساوه و زرندیه در مجموع بیش از 350 هزار نفر جمعیت دارند و به عنوان یکی از قطب صنعت کشور محسوب می شوند.
6539/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.