به گزارش ایرنا، داوود محمدی روز سه شنبه در آیین آغاز ساخت بیمارستان 160 تختخوابی سجادیه در ناحیه شهری مهرگان محمدیه که با حضور قائم مقام وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی انجام شد،افزود: احداث بیمارستان در مهرگان طی 2 سفر وزیر بهداشت به استان قزوین و طی مکاتبات فراوان طی چهار سال گذشته در دست پیگیری بود.
وی اضافه کرد: در ناحیه جدید شهری مهرگان به لحاظ برخورداری از فضاهای آموزشی،فرهنگی ودرمانی در تنگنا قرار داریم و با تمامی اقدامات انجام شده به لحاظ رشد جمعیت در این نقطه همچنان نیازمند ارایه اعتبارات برای ایجاد زیرساخت های جدید هستیم.
محمدی در ادامه با اشاره به آغاز ساخت بیمارستان 160تختخوابی مهرگان،افزود: امیدواریم عملیات اجرایی این طرح با بسیج حداکثری امکانات اجرا و در آینده نزدیک به بهره برداری برسد و مورد استفاده مردم منطقه قرار بگیرد.
وی همچنین گفت: مقدمات ساخت بیمارستان جدید شهر الوند نیز فراهم شده و تقاضا داریم بحث تامین اعتبارات و بودجه آن و همچنین بیمارستان الحاقی آبیک نیز در دستور کار وزارت بهداشت و درمان قرار گیرد.
محمدی از مجموعه خیریه سجادیه نیز بابت استقرار تجهیزات رایوتراپی با سرمایه ای حدود 100میلیارد ریال که از نیازهای استان به شمار می رود، قدردانی کرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین نیز در این آیین با بیان اینکه مهرگان به یکی از شهرهای بزرگ استان تبدیل شده اما تاکنون دارای یک مرکز درمانی مناسب نبوده است،اظهار کرد: احداث بیمارستان در این نقطه یکی از نیازها و خواسته های مهم شهروندان آن بود.
علی فرخزاد اظهار کرد: با تلاش های مسئولان استانی و شهرستانی و نمایندگان قزوین،ابیک والبرز در مجلس شورای اسلامی در این ناحیه شهری جدید اقدامات عمرانی خوبی از جمله ساخت بوستان20هکتاری انجام شده که به بهبود کیفی زندگی ساکنان آن منجر شده است.
وی همچنین گفت: با ساخت و راه اندازی بیمارستان 160 تختخوابی، امکانات زیربنایی و رفاهی این ناحیه شهری جدید تقویت می شود و این مرکز درمانی می تواند در ارایه خدمات درمانی به مردم منطقه و مسافران نقش مهمی ایفا کند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی قزوین نیز در این آیین گفت: این بیمارستان پس از ساخت علاوه بر ارایه خدمات درمانی به شکل جنرال به مراجعین، به لحاظ واقع شدن در مسیر تردد مسافران در راه های ارتباطی شمال و شمال غرب تاثیر بسزایی در امدادرسانی به مصدومان سوانح جاده ای خواهد داشت.
دکتر منوچهر مهرام افزود: متاسفانه در استان به شدت با کمبود فضای درمانی مختص سوانح و سوختگی مواجه هستیم که این بیمارستان با 30تخت ویژه سوختگی و برخورداری از بانک پوست و آزمایشگاه سلولهای بنیادین پوست پس از راه اندازی این مشکل را مرتفع می سازد و حتی پاسخگوی بیماران استان های مجاور نیز خواهد بود.
وی همچنین گفت: ارایه خدمات با تعرفه های ارزان قیمت و دولتی و اشتغالزایی مستقیم وغیر مستقیم از دیگر مزایای جنبی راه اندازی این مرکز درمانی در شهرک مهرگان به شمار می رود.
ساخت بیمارستان خیریه سجادیه در ناحیه شهری مهرگان محمدیه در شهرستان البرز با 2 هزار میلیارد ریال اعتبار آغاز شده است.
3013*9884
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.