به گزارش ایرنا، ایرج حریرچی روز سه شنبه در حاشیه مراسم کلنگ زنی بیمارستان 160 تختخوابی خیریه سجادیه در ناحیه شهری مهرگان شهرستان البرز، در جمع خبرنگاران افزود: ضریب تخت بیمارستانی در کشور 1.59 تخت به ازای هر یک هزار نفر است.
وی با اشاره به وجود 128 هزار تخت بیمارستانی در کشور، اضافه کرد: به منظور ارائه خدمات درمانی مطلوب در شهرهای بزرگ و کوچک و با در نظر گرفتن تعرفه های بیمارستانی بین بخش خصوصی و دولتی، اسفندماه سال گذشته فراخوان 10 هزار تخت بیمارستانی در مناطق متوسط به پایین را صادر کردیم.
قائم مقام وزیر بهداشت از خیران و بخش خصوصی خواست تا با توجه به تعرفه های مورد استطاعت و تکافوی مردم نقاط مختلف میهن اسلامی، وارد عرصه بیمارستان سازی شوند.
حریرچی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: هزینه های بیمارستانی ما همانند سایر کشورها بسیار بالا بوده و همین مساله مردم را دچار مشکل کرده اما امیدواریم روزی فرا برسد تا هیچ فردی به دلیل هزینه های بهداشتی و درمانی با چالش روبرو نشود.
قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفر امروز خود به قزوین، کلنگ احداث بیمارستان 160 تختخوابی سجادیه واقع در ناحیه شهری مهرگان این استان را به زمین زد.
این مرکز درمانی در زمینی به مساحت پنج هکتار و با 2 هزار میلیارد ریال اعتبار با مشارکت دولت و شرکت بین المللی بیمارستان سازی و داروسازی سجادیه احداث می شود.
ناحیه شهری مهرگان شهرستان البرز در 18 کیلومتری شرق قزوین واقع شده و با احداث 32 هزار واحد مسکن مهر، یکی از بزرگترین سایت های مسکن مهر کشور را به خود اختصاص داده است.
6104/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.