به گزارش ایرنا، سید «علی آقازاده» روز شنبه در نشست صمیمی با کارگران استان مرکزی به مناسبت گرامیداشت هفته کار و کارگر افزود: هدف دشمنان از جنگ اقتصادی فشار به مردم و نارضایتی از نظام و تنش سیاسی است که باید با درایت این نقشه شوم دشمنان با صبر خنثی شود.
استاندار مرکزی گفت: جنگ اقتصادی از جنگ نظامی سخت تر است زیرا در این نبرد دشمن مراکز اقتصادی و تولید را هدف قرار می دهد تا کاهش ارزش پول ملی و نوسان اقتصادی در جامعه پر رنگ تر شود.
آقازاده افزود: همگان آماج حملات بی رحمانه جنگ اقتصادی قرار دارند و باید با تلاش و همکاری حاکمیت از این گردنه سخت عبور کرد.
استاندار مرکزی گفت: برخی دشمنان برای ایران هراسی در یک سال اخیر 400 میلیارد دلار هزینه کرده اند و کشورهای اروپایی هم از برجام زیان هایی را متحمل شده اند.
آقازاده افزود: شاید بتوان گفت هدف رئیس جمهوری آمریکا از فشارهای اقتصادی به ایران تصاحب بازارهای ایران برای انتفاع از درآمد است.
وی اظهار داشت: حضور سپاه پاسداران در مبارزه با داعش باعث شده است تا خیمه این گروه تکفیری از کشورهای همسایه برچیده شود اما برخی از همسایگان از این مهم غافل هستند.
استاندار مرکزی گفت: تحریم ها موجب شده کارگران بیشتر تحت تاثیر مشکلات اقتصادی قرار گیرند زیرا کارگران سربازان خط مقدم جنگ اقتصادی هستند.
آقازاده افزود: سال گذشته استان مرکزی موفق شد در شرایط اقتصادی بیشترین شمار واحدهای احیا شده را در سطح کشور به خود اختصاص دهد بنابراین می توان شرایط تحریم را گذراند.
وی در ادامه اظهار داشت: تامین اجتماعی هر ماه هفت هزار میلیارد تومان حق مستمری پرداخت می کند و 200 هزار میلیارد تومان از دولت طلبکار است.
استاندار مرکزی گفت: تامین اجتماعی استان مرکزی نیز هرماه 120 میلیارد تومان حق مستمری پرداخت می کند.
آقازاده افزود: سال گذشته یک میلیارد دلار صادرات غیرنفتی استان مرکزی انجام شد که پیش بینی می شود این رقم در سال جاری افزایش یابد.
نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی گفت: رونق تولید با توانمندسازی کارگران محقق می شود.
'علی ابراهیمی' افزود: تحریم و کاهش ارزش پول ملی به عرصه تولید فشارهایی را وارد کرده و تولید آنقدر لغزنده است که نیازمند درایت برای موفقیت در این عرصه است.
نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی گفت: اقتصاد کشور از دولتی بودن رنج می برد اما در فرآیند خصوصی سازی نیز واحدهای صنعتی با مشکلاتی روبرو شده اند.
ابراهیمی افزود: صنایع بزرگ در استان مرکزی در قبال مردم این استان مسئولیت اجتماعی دارند.
وی اظهارداشت: واحدهای صنعتی زمانی پویا هستند که مدیران درکنار کارگران قرار گیرند و با تشریک مساعی نسبت به کاهش مشکلات اقدام کنند.
نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایط فعلی نباید ریسک کرد و خصوصی سازی در واحدهای صنعتی انجام گیرد زیرا آنچه تاکنون در این قالب انجام گرفته؛ شبه دولتی بوده است.
ابراهیمی افزود: واگذاری پتروشیمی شازند با همکاری مسئولان استانی به علت نداشتن اهلیت، انجام نشد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی نیز گفت: سال ۹۶ استان مرکزی در زمینه امنیت کارگری جایگاه مطلوبی نداشت اما اکنون این جایگاه بهبود یافته است.
«محمدتقی آبایی هزاوه» افزود: دشمنان به‌ ویژه آمریکا در ۴۰ سال انقلاب اسلامی کوشیدند کشور را با چالش‌های متعددی مواجه کنند اما باید مباحث کارگری بیشتر مورد توجه مسولان قرار گیرد تا نقشه‌های دشمنان خنثی شود.
وی اظهار داشت: رونق تولید در گرو همکاری و هماهنگی همه دستگاه های متولی است تا در سایه این مهم وضعیت اقتصادی کشور بهبود یابد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: 12 درصد از جمعیت این استان مستمری بگیر تامین اجتماعی هستند.
استان مرکزی 12 شهرستان، 33 شهر، 23 بخش و یک میلیون 440 هزار نفر جمعیت دارد.
6991/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.