میراحد حسینی روز پنجشنبه در نشست شورای هماهنگی مدیران ادارات و سازمان های تابعه وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی در تبریز بر ضرورت افزایش بودجه با هدف افزایش اشتغال تاکید کرد و گفت: با توجه به وضعیت موجود نیازمند افزایش بودجه در بخش های مختلف هستیم.
وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در ایجاد امکانات و تاسیسات ورزشی برای ایجاد شور و نشاط و سلامتی کارگران، تکمیل پروژه های ورزشی در استان را خواستار شد و افزود: برای تکمیل مجموعه های فرهنگی و ورزشی در سطح استان نیاز مبرم به اختصاص 100 میلیارد تومان اعتبار داریم.
وی با تاکید بر ضرورت افزایش اعتبارات هزینه ای اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: هر سال این اداره کل با کسری بودجه مواجه است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی همچنین اختصاص اعتبار به سازمان فنی و حرفه ای، تامین اجتماعی، بهزیستی، صندوق بیمه ای روستائیان کشاورزان و عشایر و صندوق بازنشستگی را ضروری دانست و گفت: به لحاظ اهمیت و جایگاه این ادارات و جامعه هدف لازم است بودجه اختصاصی به این ادارات مورد توجه جدی قرار گیرد.
وی با اشاره به قابلیت های استان گفت: استان دارای 36 شهرک صنعتی و 17 ناحیه صنعتی و یک شهرک صنعتی سرمایه گذاری خارجی است که با 45 هزار کارگاه فعال کد دار تامین اجتماعی یکی از صنعتی ترین استان های کشور است.
حسینی تعداد کارگاه های فعال تحت پوشش تامین اجتماعی استان را 47 هزار و 169 کارگاه اعلام کرد و افزود: از این تعداد 25 هزار و 759 واحد فعال صنعتی و 268 معادن در حال بهره برداری است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی همچنین تعداد کارگران مشمول قانون کار استان را بیش از 680 هزار نفر و تعداد بیمه شدگان اصلی و اجباری را 678 هزار و 24 نفر اعلام کرد.
وی با اشاره به ظرفیت های موجود در بخش های مختلف این اداره کل گفت: پنج هزار تعاونی در استان وجود دارد که 4 هزار و 158 مورد آن فعال است و یک میلیون و 642 هزار نفر در آن ها عضویت دارند که حدود 48 درصد جمعیت استان را شامل می شود.
حسینی تعداد اشتغال ایجاد شده در بخش تعاون را 64 هزار نفر اعلام کرد و گفت: میزان سرمایه گذاری اولیه این تعاونی ها 9 هزار و 28 میلیارد ریال است.
سلمان خدادادی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی هم با اعلام اینکه اعتبار بخش رفاه اجتماعی در بودجه سال آینده 200 هزار میلیارد تومان است، اظهار داشت: در اختصاص بودجه نسبت به سال گذشته افزایش داشته ایم و این امر می تواند در برنامه ریزی، هماهنگی و اجرا اثربخش باشد.
سلمان خدادادی متناسب سازی و افزایش حقوق بازنشستگان را از مواردی اعلام کرد که در کمیسیون اجتماعی مجلس با حضور نمایندگان دولت، کمیسیون بودجه و اقتصاد مجلس مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.
وی با اشاره به اینکه در بخش های مختلف به دنبال رفع موانع پیش رو هستیم، اظهار داشت: علاوه بر بودجه پیشنهادی در لایحه 1398 منابع بودجه پیش بینی و تامین شده است که در سایر بخش ها هم به دنبال افزایش بودجه سازمان های مربوطه هستیم.
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: باید از تمام ظرفیت ها در راستای پیشبرد اهداف و برنامه های تعیین شده استفاده کنیم تا بتوانیم خدمات ماندگاری را در این حوزه ارائه دهیم.
وی با تاکید بر همت و تلاش جمعی مجموعه مدیران این وزارتخانه گفت: باید پیشنهادات سازمان ها موضوع بندی و ارائه شود تا با تشکیل جلسات مشترک بتوانیم مشکلات اساسی را در مجلس طرح و به تصویب نمایندگان مجلس برسانیم.
/3071/6132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.