به گزارش ایرنا، دکتر کریم لاله ماژین شامگاه چهارشنبه در آیین جشن بزرگ 40 سالگی انقلاب اسلامی اظهار کرد: از این میزان 310 میلیارد ریال آن مربوط به 9 ماهه امسال است و 100 میلیارد ریال نیز با حمایت استاندار جذب مدیریت درمان استان شد.
وی با بیان اینکه مدیریت درمان ویترین اصلی سازمان محسوب می شود، افزود: در جریان سفر وزیر سابق تعاون به استان کلنگ درمانگاه مهران به زمین زده شد، اما بعلت پاره ای از مشکلات در یک پروسه زمانی فعالیت اجرایی پروژه متوقف شد اما بزودی پیمانکار جدید مشخص و عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.
دکتر لاله ماژین با اشاره به فعالیت های این سازمان در شهرستان ها یادآور شد: پروژه درمانگاه دره شهر در حال انتقال سند بنام سازمان تامین اجتماعی هستیم، دی کلینک میدان میلاد، درمانگاه شماره 2 و درمانگاه دهلران نیز در حال ارائه خدمات به جامعه هدف هستند.
وی به فعالیت بیمارستان شهدای زاگرس ایلام اشاره کرد و گفت: این بیمارستان با مشکلات فراوان افتتاح اما نارضایتی های بوجود آمد که این چالش ها را به سازمان منعکس کرده ایم و سازمان نیز این مورد را جز اولویت های کاری قرار داده است.
به گفته لاله ماژین در بخش درمان غیر مستقیم 90 درصد مراکز طرف قرارداد تامین اجتماعی هستند، همچنین دی کلینک ایلام تنها مرکزی است که در جراحی های بستری حائز مقام اول در کشور شد.
وی با بیان اینکه امسال نیز در خدمات پرستاری رتبه اول کشوری را کسب کردیم، گفت: اربعین امسال بیش از 27 هزار خدمت به زائران ارائه شد.

** ایلام جزو 10 استان برتر کشور در پوشش بیمه ای است
مدیرکل تامین اجتماعی ایلام نیز در این آیین با بیان اینکه بیش از نیمی از جمعیت کشور تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند، اظهار داشت: ایلام از لحاظ پوشش بیمه ای جز 10 استان برتر کشور قرار دارد که این رتبه در نوع خود بی سابقه بوده است.
سهیلا ملکشاهی افزود: ایجاد عدالت اجتماعی بدون برخورداری از بیمه تامین اجتماعی امکان پذیر نیست که سازمان همواره این راه را برای اقشار مختلف مردم هموار کرده است.
وی ادامه داد: از مصادیق اهتمام دولت، معیشت و رفاه آینده اقشار مختلف مردم و پرداخت بخشی از بیمه های کارگران، رانندگان و افراد تحت پوشش است.
وی تصریح کرد: 35 هزار نفر از جمعیت استان ایلام مشمول قوانین خاص تامین اجتماعی هستند که بیمه 30 هزار از این جمعیت را دولت پرداخت می کند.
ملکشاهی تاکید کرد: در دوران سخت اقتصادی و جنگ تحمیلی حمایت های سازمان از بیمه گران قطع نشد و این سازمان همواره در صدد افزایش تامین پوشش بیمه ای به آحاد جامعه و بیمه مشاغل آزاد، اجتماعی بوده و به تازگی بیمه زنان خانه دار و دانشجویان نیز اجرایی شده که این امر نشان دهنده اهمیت سازمان به تحقق شعار تامین اجتماعی است.
**
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام نیز در این آیین گفت: طی سال های اول پیروزی انقلاب مستضعف بودن جایگاه اجتماعی به حساب می آمد اما اکنون این نگاه تغییر یافته و امکانات و رفاهیات معیار ارزش های اجتماعی شده است.
شکرالله شیرخانی افزود: ما باید به عنوان مدافعان انقلاب این نگاه را تغییر داده و با نگاه نقادانه به دوران فضیلت های اخلاقی بازگردیم.
وی ادامه داد: طلایه داران باید با ایجاد یک نظام مبتنی بر عدالت اجتماعی در وادی پرداختن به مباحث اخلاقی و حضور قدرتمند عدالت در جامعه باشند.
7180/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.