به گزارش ایرنا، «بهروز اکرمی» روز دوشنبه در نشست مشورتی بانوان استان مرکزی افزود: مسائل و مشکلات حوزه زنان استان باید شناسایی شده و در این اتاق فکر، راهکارهای لازم برای حل آن ها اندیشیده شود.
وی اظهار داشت: اتاق فکر باید ترکیبی از همه بانوان و اقشار مختلف باشد و به معیشت، معنویت و نشاط بانوان توجه جدی شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: ترکیب اتاق فکر بانوان استان باید علمی باشد و افراد فرهیخته در تمام بخش ها و گروه های جامعه در آن مشارکت داشته باشند.
اکرمی افزود: امکان سنجی اولویت زنان و بررسی مشکلات آنان در مرحله اول تشکیل این اتاق فکر است تا موارد شناسایی شده به عنوان دستور کار در کارگروه های تخصصی مورد بحث قرار گیرد.
وی اظهار داشت: باید در حوزه سلامت، تفریح، نشاط اجتماعی، مشارکت های اداری جامعه، مدیریت ها و تولید زنان گام برداشت و از ظرفیت ها و توانمندی های این قشر استفاده کرد.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی نیز گفت: راه اندازی اتاق فکر بانوان و خانواده استان از اهداف شورای مشورتی بانوان است.
«زهرا فرجی» افزود: شورای مشورتی بانوان و خانواده استان متشکل از 20 گروه کاری است که در حوزه و بخش های مرتبط با بانوان فعالیت خواهد کرد.
وی اظهار داشت: افزایش نشاط اجتماعی در زنان ضرورت وزارت کشور است و باید از هر امکانی برای توسعه نشاط اجتماعی بانوان استفاده شود.
مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری مرکزی گفت: نبود نشاط اجتماعی به انزوای اجتماعی منجر خواهد شد و براساس آخرین یافته ها در بین 150 کشور، رتبه نشاط اجتماعی ایران 105 است.
فرجی افزود: لازم است طرح هایی برای افزایش نشاط اجتماعی در استان عملیاتی شود تا در چشم انداز 1404، استان مرکزی یکی از استان های پرنشاط باشد.
وی اظهارداشت: 2 طرح استانی در راستای نشاط اجتماعی دختران و زنان در 6 شهرستان استان در سال جاری اجرایی خواهد شد.
مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری مرکزی افزود: برگزاری 120 برنامه پیاده روی، راه اندازی ایستگاه غذای سنتی، 68 برنامه تورگردی، ایجاد خانه سبز، جشنواره زن و هنر و اصلاح سبک زندگی از دیگر برنامه های شورای مشورتی زنان و خانواده استان مرکزی است.
فرجی افزود: اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح ها یک هزار و 400 میلیون ریال است که تلاش می شود از ظرفیت های استان با کمترین هزینه استفاده شود.
49 درصد از جمعیت یک میلیون و 414 هزار نفری استان مرکزی را زنان تشکیل می دهند.
6991/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.