به گزارش ایرنا، فتح الله حقیقی روز پنجشنبه در کارگروه تخصصی بانوان و خانواده استان مرکزی، افزود: جمعی از زنان با صلاحیت و شایسته استان شناسایی شده اند و به زودی مراحل سنجش آنان برای به کارگیری در رده های مدیریتی کلید می خورد.
وی اظهار داشت: حکم سومین معاون فرماندار استان مرکزی در دستور کار است تا از توانمندی این طیف بیشتراستفاده شود.
معاون سیاسی، امنیتی و سیاسی استانداری مرکزی در بخش دیگری از سخنانش گفت: راه اندازی پارک اختصاصی بانوان در اراک با تاخیر مواجه است که باید هرچه سریعتر تکمیل شود.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی نیز در این نشست گفت: 12 درصد از زنان این استان سرپرست خانوار هستند که 70 درصد آنان در شهرها و 35 درصد در مناطق روستایی سکونت دارند.
زهرا فرجی افزود: نرخ مشارکت اقتصادی زنان سرپرست خانوار 12 و پنج دهم درصد است که نرخ ناچیزی است.
وی اظهار داشت: 36 درصد از زنان سرپرست خانوار در کشور از حمایت های کمیته امداد امام خمینی (ره) بهره مند می شوند که این شاخص در استان مرکزی 45 درصد است.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی گفت: مشکلات اقتصادی، نگرش نامتعارف جامعه به زنان سرپرست، ضعف اعتماد به نفس، اولویت ندادن به بهداشت سلامت و نگرانی از آینده فرزندان از مهمترین چالش های زنان سرپرست خانوار استان است.
مسئولان و کارشناسان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره)استان مرکزی در این نشست گزارشی از اقدامات و خدمات ارائه شده به زنان سرپرست خانوار را مطرح کردند.
49 درصد از جمعیت یک میلیون و 414 هزار نفری استان مرکزی را زنان تشکیل می دهند.
6991/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.