«محمد حسین قاسمیان» روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: این پل با سازه بتنی به دلیل حجم زیاد آب متاثر از بارش ها، شسته و تخریب شد.
وی اظهار داشت: با این وجود ساکنان روستای مذکور برای تردد مشکلی ندارند و می توانند از مسیر جایگزین استفاده کنند.
دهیار سرخه ده نیز به ایرنا، گفت: دهانه های این پل که عمر آن حدود 10 سال است، متناسب با میزان آب ورودی نبوده و به همین دلیل با تجمیع آب در پشت پل، این مسیر ارتباطی زیر آب رفته و تخریب شد.
«داود پولادی» افزود: اگر تغییر در میزان دبی خروجی آب سد الغدیر اطلاع رسانی می شد، با استقرار یک دستگاه لودر مسیر عبور آب در محدوده پل هدایت می شد.
دهیار سرخه ده در عین حال نسبت به خطر تخریب پل تاریخی شاه عباسی این روستا، هشدار داد.
پولادی اظهار داشت: این پل تاریخی دارای نمای آجری با سازه آهک و ساروج و پایه های سنگی است و ممکن است با عبور کامیون های سنگین در شرایطی که پل اصلی روستا تخریب شده، دچار صدمه شود.
مدیر امور بهره برداری سد الغدیر نیز در همین رابطه به ایرنا، گفت: اکنون سرریز سد به یک هزار و 200 متر مکعب رسیده و ما ناگزیر هستیم میزان خروجی را متناسب با آن تنظیم کنیم.
«سید جلال شاهرخ» اظهار داشت: مشکل اصلی پل تخریب شده، سازه نامقاوم و دهانه های خروجی با گنجایش کم بوده و ارتباط چندانی با خروجی آب سد الغدیر نداشته است و کم و زیاد کردن آب خروجی سد خیلی بر روی آن اثرگذار نیست.
روستای سرخه ده از توابع بخش مرکزی با قدمتی حدود 700 سال دارای 70 خانوار است که در 16 کیلومتری جنوب ساوه قرار دارد.
6539/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.