سیدعقیل مرتضوی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای حل مشکل برقراری ارتباط راه های سیل گیر در این استان ساخت پل و ابنیه در دستور کار است که انتظار می رود پیش از بازسازی ها از این شرکت استعلام های لازم گرفته شود.
وی گفت: این شرکت آمادگی دارد تا در رودخانه هایی که حریم و بستر آن مطالعه شده، مشاوره های لازم در زمینه میزان دبی سیل قابل عبور از محل ساخت پل و ابنیه مسیر جاده ها را ارائه دهد.
مرتضوی اظهار داشت: تاکنون مطالعه بستر و حریم یکهزار و 600 کیلومتر از رودهای استان انجام شده است.
وی گفت: شمار سازه ها و ابنیه که بدون استعلام از شرکت آب منطقه ای استان در مسیرها و حریم رودها ساخته شده بسیار زیاد است و در این میان، ادارات دولتی در اجرای پروژه ها از شرکت آب منطقه ای استعلام دریافت می کنند اما بعضا ضوابط به طور کامل اجرایی نمی شود.
وی تصریح کرد: تبعات نگرفتن استعلام های لازم از شرکت آب منطقه ای برای اجرای ابنیه با تخریب سازه ها و برخی ابنیه راه های روستایی در سیلاب اخیر نمود یافت.
سرپرست شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی با بیان اینکه ساماندهی 400 کیلومتر رودخانه استان در اولویت قرار دارد گفت: این استان 6 هزار و 600 کیلومتر رودخانه دارد که 2 هزار و 100 کیلومتر آن از مسیل های مهم است که باید ساماندهی شود.
سیلاب های اخیر 500 میلیارد ریال به سازه های حفاظتی رودخانه ها و دیوارهای ساحلی رودهای خراسان شمالی خسارت زده است.
7185/6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.