به گزارش ایرنا، «بهروز اکرمی» روز سه شنبه در بازدید از مرکز حمایتی و آموزشی کودک و خانواده آرامش کودکان آفتاب اراک، افزود: وجود کودکان کار یک واقعیت اجتماعی در جامعه است و باید با حمایت های همه جانبه از این کودکان و مراکز نگهداری از آنها زمینه بروز آسیب های اجتماعی را به حداقل رساند.
وی ادامه داد: ورزش، بهداشت و آموزش در مراکز حمایتی نگهداری کودکان کار باید بیش از گذشته جدی گرفته شود و نهادهای دولتی نیز باید با تمام ظرفیت خود این مراکز را حمایت کنند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی ادامه داد: توسعه خدمات و فعالیت های توانمندسازی خانواده کودکان کار و خیابان، برگزاری کلاس های کارآفرینی جهت آماده سازی روانی و اجتماعی مادران و کودکان کار، معرفی خانواده های این کودکان به سازمان فنی و حرفه ای، حمایت های مادی و معنوی از خانواده های کودکان کار در راستای تولید و اشتغال مهمترین مسائلی است که باید در راستای حمایت از کودکان کار انجام شود.
اکرمی تاکید کرد: شهرداری ها، ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و فنی و حرفه ای نیز می توانند در زمینه اشتغال خانواده های کودکان کار مشارکت گسترده داشته باشند.
وی بیان کرد: ایمن ترین مکان برای نگهداری از کودکان کار سازمان های مردم نهاد به عنوان مراکز حمایتی است اما برای تقویت بنیه این مراکز، نهادهای دولتی نیز باید نقش آفرینی کنند.
استان مرکزی 12 شهرستان، 33 شهر، 23 بخش و یک میلیون و 440 هزار نفر جمعیت دارد.
3017/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.