به گزارش ایرنا حجت الاسلام محمد حیدری روز شنبه در همایش توجیهی طرح نماد با اشاره به منابع حقوقی این طرح افزود: سند تحول بنیادین، سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری و قانون برنامه ششم توسعه سه منبع حقوقی برای نظام مراقبت اجتماعی از دانش آموزان است که 11 دستگاه از جمله آموزش و پرورش، بهزیستی و دادگستری را مکلف به اجرا و همکاری در پیشبرد آن کرده است.
وی اضافه کرد:مقام معظم رهبری چند سالی است که به طور مستقیم در حوزه آسیب های اجتماعی ورود یافته اند و حتی در ساختار شورای اجتماعی وزارت کشور هم تغییراتی دادند و با اعضای 23 نفره این شورا جلساتی طولانی دارند.
حجت الاسلام حیدری ادامه داد: حدود 20 آسیب اجتماعی شناسایی شده که اعتیاد، طلاق، مفاسد اخلاقی، مناطق حاشیه نشین ،بحران آب، قاچاق کالا و ارز، خشونت علیه زنان و کودکان و خشونت در جامعه از جمله آنها است.
معاون دادگستری قزوین ادامه داد: اعتیاد، طلاق مفاسد اخلاقی، حاشیه نشینی و مناطق بحرانی شهری پنج آسیب اولویت دار از دیدگاه مقام معظم رهبری هستند که باید با به کارگیری تمام توان دستگاه ها در جهت کاهش آن تلاش شود.
وی گفت: طرح نماد مربوط به تمام آسیب هایی است که دانش آموزان را تهدید می کند تا بسیاری از مشکلات در همان نطفه خاموش شوند.
معاون اجتماعی دادگستری قزوین با بیان اینکه خود این طرح هم آسیب هایی در روند اجرا دارد گفت: یکی از این آسیب ها پنهانکاری است، به طور مثال آموزش و پرورش آمار آسیب ها و نوع آنها را پنهان می کند.
وی ادامه داد: بوروکراسی و روند طولانی فرایند اداری این طرح، عدم جدیت اجرای طرح از سوی مجریان از دستگاه های یازده گانه و سیاست زدگی از دیگر آسیب ها و نواقص طرح نماد است.
طرح نماد در قالب ائتلاف11 دستگاه و با هدف دستیابی به چارچوب همکاری نظام یافته برای مداخله سریع، به‌موقع و موثر در آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان، طراحی شده و هم اکنون در 157 مدرسه استان قزوین در حال اجرا است.
7388/6012
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.