به گزارش ایرنا، شهین صادقی روز پنجشنبه در نشست کارگروه شهر سالم، جامعه ایمن در مراغه افزود: این کارگاه های آموزشی و آگاه سازی در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی از جمله طلاق و اعتیاد با حضور خانواده های مددجویان و سایر اقشار مردم برگزار شده است.
وی ادامه داد: براساس آمار کارشناسی اجتماعی، برگزاری این کارگاه های آموزشی و آگاه سازی زمینه ساز کاهش حدود هشت درصدی بروز آسیب های اجتماعی در شهرستان نسبت به سال گذشته شده است.
صادقی اضافه کرد: کارگروه شهر سالم، جامعه ایمن نیز حرکتی به منظور شناسایی و پیگیری و نیز مقابله با آسیب های اجتماعی روز و نوظهور در سطح شهرستان است.
وی گفت: در این کارگروه تخصصی، بیش از 10 دستگاه اجرایی، نظارتی و خدمات رسان در حوزه اجتماعی حضور داشته و به ارائه راهکارهای موثر در زمینه آسیب های اجتماعی می پردازند.
وی افزود: شهرداری، فرمانداری، دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، نیروی انتظامی، دادستانی، دادگستری، پزشکی قانونی و آموزش و پرورش در این کارگروه و کمیته عضویت دارند.
وی اضافه کرد: همکاری و مشارکت دستگاه ها و انجمن های مردم نهاد می تواند زمینه ساز پیشگیری و ریشه یابی آسیب های اجتماعی در سطح شهرستان شده و پیامدهای مثبت و سازنده ای در این زمینه داشته باشد.
به گزارش ایرنا، حدود 15 هزار نفر از خدمات اجتماعی و حمایتی بهزیستی در مراغه برخوردار هستند.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.