به گزارش ایرنا، سردار «داود غیاثی» شامگاه شنبه در آیین گرامیداشت هفته هنر در سالن سلمان ساوجی با حضور هنرمندان ساوجی اظهار داشت: آثار هنرمندان انقلاب اسلامی به دلیل ماهیت حق طلبانه و ریشه داشتن در ارزش های اسلامی، تاثیرگذار هستند.
وی ادامه داد: در سال های درخشش هنر انقلاب اسلامی شاهد بهره برداری غربی ها از آثار فرهنگی و هنری هنرمندان متعهد کشور هستیم به طوری که سناریوی فیلم سرباز رایان نوعی کپی برداری و مهندسی معکوس بود تا مادر سه تن از کشته های آمریکا را در برابر مادران سه شهید فرهنگ ایران قرار دهند و همچنین مستندی در آمریکا ساخته شد که ترجمه دیالوگ‌های شهید آوینی بود.
وی ادامه داد: در حالی که غربی ها به صورتی هوشمندانه تلاش می کنند تا تفکر عیسای ناصری و نه عیسای صلیب شده را به باور مخاطبان تزریق کنند اما در انقلاب اسلامی هنر متاثر از تفکر ولایی و مکتب امامت به تاسی از مکتب سید الشهدا (ع) روی کار آمد و ضمن احیای اسلام، هرگونه تفکر اعم از کمونیستی، مارکسیستی و لیبرالیستی را خاموش کرد.
سردار غیاثی راد افزود: هنر انقلاب اسلامی آنقدر توان دارد که می تواند بر پایه امید و آینده نگری و به پشتوانه تفکر مهدویت، سنگرهای هنر جهان را فتح کند.
وی تصریح کرد: هنر انقلابی بر مبنای اسلام و فرهنگ ایثار و شهادت بنیان گذاری شده تا در مواجهه با جبهه باطل بتواند با عنصر حق رویارو شود.
مسئول فرهنگی رزمندگان غرب و شمال غرب کشور گفت: ولایت فقیه هنر انقلاب اسلامی است و مکتب عاشورا نیز الگویی حماسی برای احیای هنر انقلابی محسوب می شود.
وی گفت: در سایه انقلاب اسلامی احیای هنر در بخش هایی چون تجسمی، سینما، ادبیات و خط تدام یافته است.
سردار غیاثی راد اظهار داشت: آنچه هنر انقلابی را از افکار و مکاتب غربی متمایز می کند، تاسی مکتب اسلام به قیام سید الشهدا (ع) به عنوان مبدا هنر الهی است و ظهور امام زمان نیز با عدالت گستری پایان بخش این مکتب نورانی است.
وی افزود: در امنیت جهانی که با ظهور حضرت امام زمان (عج) حاصل می شود، هنر انقلاب اسلامی قدرت اداره جهان را داشته و معنویت را در دنیای سکولار فراگیر خواهد کرد و به همین دلیل نشانه های تغییر دیدگاه ها در جهان را به سمت انقلاب اسلامی می بینیم.
وی اظهار کرد: هنر انقلاب و ارزش هایی مانند فرهنگ ایثار و شهادت بود که دفاع مقدس را در تاریخ کشورمان ثبت کرد و همچنان نیز ماندگار است.
فرمانده سپاه ناحیه ساوه نیز اهداف برگزاری این همایش را تبیین ادبیات فاخر انقلاب اسلامی و پاسداشت هنرمندان انقلابی عنوان کرد.
سرهنگ پاسدار «حجت الله دستجانی» افزود: انقلاب اسلامی در حقیقت مانند یک اثر هنری است که با هنرمندی معمار کبیر انقلاب تشکیل شد و با حاکم کردن ارزش های اسلامی به همه آنچه به غلط ارزش خوانده می شد، پایان داد.
وی شهیدان را ارزش آفرینان اصلی در انقلاب اسلامی دانست و گفت: امروز رسالت هنرمندان انقلابی، صیانت از دستاوردهای نظام و تبیین آن برای نسل جوان است.
در شهرستان ساوه یک هزار و 500 هنرمند در قالب هشت انجمن و در حوزه های مختلف فعالیت دارند.
9921/6539/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.