به گزارش روز جمعه روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی دکتر« محسن شانقی » افزود: پنج میلیون و 628 هزار راس دام سبک و سنگین سال گذشته با هدف ایمن ‌سازی دام‌ها در برابر بیماری‌هایی از جمله تب برفکی، آبله، ppr (طاعون نشخوار کنندگان کوچک) و مبارزه با بیماری‌های مشترک از جمله بروسلوز (تب مالت)، سل، هاری و سیاه زخم واکسینه شدند.
وی ادامه داد: سه میلیون و 416 هزار راس دام سال 96 در استان مرکزی علیه بیماری های مختلف دامی و مشترک بین انسان و دام واکسینه شدند.
دکتر شانقی مبارزه با شیوع احتمالی 2 بیماری مشترک بروسلوز (تب مالت) و سل را از برنامه های اولویت دار سازمان دامپزشکی عنوان کرد و ادامه داد: در راستای مقابله با شیوع احتمالی این بیماری ها تعداد 531 هزار و 131 راس دام سبک و سنگین سال گذشته علیه بیماری تب مالت واکسینه شدند.
مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی افزود: 519 هزار و 813 راس دام سال گذشته علیه بیماری شاربن واکسینه شدند که واکسیناسیون این دام ها نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن 10 درصد افزایش یافته است.
دکتر شانقی گفت: 11 هزار و 53 قلاده سگ‌های گله و خانگی علیه بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، رایگان واکسینه شدند.
وی یاد آور شد: در راستای مقابله با بیماری های مشترک بین انسان و دام تست تب مالت در این مدت بر روی 17 هزار و 326 دام انجام و 83 مورد مثبت در انجام این آزمایش ها مشاهده شد.
مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: 25 هزار و 345 مورد تست سل نیز سال گذشته در بین دام‌های سنگین انجام و تعداد 14 مورد مثبت تشخیص داده شدند.
وی ادامه داد: تست مشمشه نیز بر روی 859 راس اسب انجام شد و یک مورد مثبت در این آزمایش ها مشاهده شده است.
استان مرکزی با 12 شهرستان و یک هزار و 539 روستا، دارای 899 واحد پرورش طیور، 491 واحد گاوداری صنعتی و 191 واحد کارگاه پرورش آبزیان است.
1955/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.