به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی دکتر محمد فتاحی افزود: در این طرح 80 درصد دام‌های سنگین استان علیه بیماری تب برفکی واکسینه شدند.
وی ادامه داد: نبود اعتماد برخی از دامداران به واکسن موجود و کاهش جمعیت دامی در مناطق روستایی از مهمترین عوامل تحقق نشدن 100 در صدی واکسیناسیون دام ها علیه بیماری تب برفکی است.
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان مرکزی خاطر نشان کرد: اجرای این طرح به صورت رایگان در بین دام های سنگین استان انجام شده است.
دکتر فتاحی افزود: بیماری تب برفکی یکی از بیماری‌های ویروسی مسری در بین جمعیت دام های سنگین است که شیوع آن خسارات اقتصادی فراوانی را در واحدهای پرورش دام به همراه دارد.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه واکسیناسیون دام ها نقش موثری در مقابله با این بیماری ها برعهده دارد ولی نیاز است دامداران ضمن واکسیناسیون دام ها برای مقابله و جلوگیری از شیوع بیماری های دامی رعایت اصول بهداشتی، قرنطینه‌ای، کنترل تردد دام، دفن بهداشتی تلفات و ضد عفونی دامداری ها را در دستور کار خود قرار دهند.
استان مرکزی با 12 شهرستان، و یک هزار و 539 روستا، دارای 622 واحد مرغداری صنعتی، 491 واحد گاوداری صنعتی و 191 واحد کارگاه پرورش آبزیان است.
1955/6013/خبرنگار:مهدی عظیمی**انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.