به گزارش ایرنا، جواد مهرعلی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 36 هزار راس دام از دام های واکسینه شده فراهان علیه تب مالت سبک (گوسفند و بز) و 2 هزار و 260 راس دام سنگین است.
وی گفت: 6 هزار و 300 راس دام سنگین نیز در سال جاری در این شهرستان علیه بیماری لمپی اسکین و هفت هزار و 610 راس دام سبک علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک واکسینه شده است.
مهرعلی افزود:در این مدت 450 قلاده سگ در فراهان علیه بیماری هاری مایه کوبی شد.
رئیس شبکه دامپزشکی فراهان خاطرنشان کرد: واکسینه کردن 25 هزار راس دام سبک (گوسفند) علیه بیماری آبله گوسفندی نیز از دیگر اقدامات انجام شده شبکه دامپزشکی در 6 سال جاری است.
مهرعلی ادامه داد: طرح واکسیناسیون تب برفکی در تمامی جمعیت دامی سنگین شامل گاو و گوساله شهرستان در حال اجرا است که در مدت یک ماه انجام می شود.
وی گفت: این واکسیناسیون به صورت رایگان و با استفاده از واکسن وارداتی انجام می شود و تمامی دام های سنگین شهرستان که تاریخ واکسیناسیون آن ها بیشتر از 2 ماه باشد مشمول مایه کوبی می شوند.
رئیس شبکه دامپزشکی فراهان هدف از اجرای این طرح را پیشگیری و کنترل ابتلای دام سنگین شهرستان به بیماری تب برفکی عنوان کرد و افزود: نیاز است دامداران همکاری لازم در این خصوص را داشته باشند تا کاهش تلفات در جمعیت دامی حاصل بشود.
جمعیت دام سبک شهرستان فراهان حدود 50 هزار راس و دام سنگین حدود 14 هزار راس است.
فراهان از توابع استان مرکزی است که دارای 2 بخش مرکزی به مرکزیت فرمهین و خنجین به مرکزیت شهر خنجین با 28 هزار و 994 نفر جمعیت است.
7114/6013/خبرنگار: شیما کریمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.