دکتر محمد فتاحی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مرحله نخست واکسیناسیون سراسری تب برفکی در جمعیت دام های سنگین استان مرکزی از بیستم خرداد آغاز و به مدت 25 روز در سطح استان اجرا می شود.
وی پیش بینی کرد: 100 هزار راس دام سنگین در این طرح با بسیج امکانات و نیروهای بخش دولتی و خصوصی بر ضد بیماری تب برفکی واکسینه شوند.
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان مرکزی گفت: بیماری تب برفکی یکی از بیماری‌های ویروسی مسری در بین جمعیت دام های سنگین است که شیوع آن خسارات اقتصادی فراوانی را در واحدهای پرورش دام به همراه دارد.
فتاحی افزود: با توجه به اینکه واکسیناسیون دام ها نقش موثری در مقابله با این بیماری ها برعهده دارد ولی نیاز است دامداران ضمن واکسیناسیون دام ها برای مقابله و جلوگیری از شیوع بیماری های دامی رعایت اصول بهداشتی، قرنطینه‌ای، کنترل تردد دام، دفن بهداشتی تلفات و ضد عفونی دامداری ها را در دستور کار خود قرار دهند.
وی به دامداران توصیه کرد در زمان اجرای عملیات مایه کوبی تب برفکی از خرید، فروش، نقل و انتقال کنترل نشده دام و تردد پرسنل و ماشین‌ آلات بین واحدها خودداری کرده و ضمن همکاری با گروه های دامپزشکی برای واکسیناسیون دام ها نسبت به اعمال شرایط بهداشتی در واحدهای دامداری اقدام کنند.
استان مرکزی با 12 شهرستان، و یک هزار و 539 روستا، دارای 622 واحد مرغداری صنعتی، 491 واحد گاوداری صنعتی و 191 واحد کارگاه پرورش آبزیان است.
1955/3075/خبرنگار:مهدی عظیمی**انتشاردهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.