علی اصغر حمزه لویی روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: از این پس همه لاشه های کشتاری قبل از مصرف تا 24 ساعت و جگر و قلوه تا 48 ساعت در دمای صفر تا چهار درجه قبل از عرضه به بازار در سردخانه به منظور طی مرحله جمود نعشی قرار می گیرند.
وی اظهار کرد: در این فرآیند درصورتی‌ که لاشه پس از ذبح به مدت 24 ساعت در این دما در سردخانه قرار گیرد، مراحل جمود نعشی را طی می کند و در نتیجه به حفظ کیفیت و سالم ‌سازی گوشت کمک شایانی می شود.
وی تصریح کرد: نگهداری لاشه‌ها به مدت 24 ساعت سبب از بین رفتن بسیاری از عوامل بیماری ‌زا ازجمله عامل بیماری تب کریمه کنگو می‌شود.
رئیس شبکه دامپزشکی خمین ادامه داد: کشتارگاه دام خمین سومین کشتارگاه در سطح استان مرکزی است که از امکانات پیش سرد کن برخوردار است.
وی گفت: به منظور پیشگیری از شیوع بیماری مشترک خطرناک تب کریمه کنگو اقدامات گسترده ای برای جلوگیری از بروز این بیماری و مقابله با آن در سطح شهرستان انجام شده است.
حمزه لویی افزود:کلاس آموزشی برای دامپزشکان، قصابان، دامداران و شاغلان در میادین دام در رابطه با پیشگیری از این بیماری در دستور کار قرار دارد.
وی گفت: با کسانی که خارج از کشتارگاه دام به ذبح دام بپردازند برخورد می شود و در این راستا تاکنون سه متخلف به مقامات قضایی معرفی شده است.
وی از شهروندان خواست به منظور جلوگیری از انتقال بیماری های مشترک بین انسان و دام، از کشتار غیر مجاز دام در منازل و خرید گوشت فاقد مهر دامپزشکی که به صورت غیر مجاز کشتار شده اند، خوداری کنند.
بیماری تب کریمه کنگو یک بیماری ویروسی مشترک بین انسان و دام است که از طریق گزش کنه یا تماس با خون یا ترشحات یا لاشه دام و انسان آلوده منتقل می‌شود.
شهرستان خمین 105 هزار نفر جمعیت دارد که 75 هزار نفر جمعیت شهری و دارای یک کشتارگاه دام است.
7277/3075/ خبرنگار: افسانه آروند*** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.