به گزارش روز پنجنشبه روابط عمومی این اداره کل، امیرحسین بهداد، افزود: طی این مدت تعداد واحدهای گاوداری در روستاها و سایر اماکن دامداری درگیر بیماری 125 واحد بوده است که این رقم در مدت مشابه سال گذشته 269 واحد بود.
وی اظهار کرد: در این مدت کاهش 93 درصدی تلفات دامی را شاهد بودیم به گونه ای که تلفات ناشی از بیماری های دامی در سه ماهه اول سال 96 نسبت به مدت مشابه سال گذشته 93 درصد کاهش یافته است.
بهداد گفت: با توجه به برنامه ‌ریزی های دقیق و علمی صورت گرفته توسط کارشناسان دامپزشکی به واسطه افزایش پوشش واکسیناسیون دام ها علیه بیمارهای واگیر دامی، برگزاری کلاس های متعدد ترویجی برای بهره‌ برداران، سمپاشی دام و جایگاه‌های نگهداری جهت مبارزه با انگل های خارجی دام و سایر اقدامات بهداشتی پیشگیرانه، سال گذشته و سه ماهه اول سالجاری، شاهد کاهش 93 درصدی میزان تلفات و مرگ میر دام های استان بوده‌ایم.
وی با اشاره به کاهش تعداد دام های تلف شده بر اثر بیماری های دامی از یکهزار و 307 رأس در سه ماهه اول سال 95 به 83 رأس در مدت مشابه سالجاری، گفت: از این تعداد دام تلف شده 9 رأس آنها دام سنگین و 74 رأس نیز مربوط به دام های سبک بوده ‌‎است.
بهداد درباره تعداد دام های مبتلا به بیماری های دامی در سه ماهه نخست سال 96 نیز، گفت: در این مدت 560 رأس دام سبک و سنگین مبتلا به بیماری داشته ‌ایم که این میزان نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته 88 درصد کاهش داشته است.
وی افزود: با توجه به حساسیت موجود در تشخیص برخی بیماری های مهم و استراتژیک نظیر آبله، تب ‌برفکی، هاری و شاربن، این بیماری ها پس از تأیید آزمایشگاهی در سامانه GIS دامپزشکی ثبت شده و آمار آن جهت برنامه‌ ریزی های آینده مورد استفاده قرار می‌ گیرد.
خبرنگار: مرتضائی **انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
3038/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.