«ابوالفضل حمزه لوییان» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: یک میلیون و 387 هزار راس دام سبک و سنگین پارسال علیه بیماری های تب برفکی، آنتروتوکسمی، آگالاکسی، آبله، قانقاریا و طاعون نشخوارکنندگان کوچک( ppr ) در این استان مایه کوبی شدند کهامسال شمار دام ها به یک میلیون 810 هزار راس افزایش یافته است.
وی ادامه داد: 330 هزار راس این دام ها در راستای مقابله با بیماری های مشترک بین انسان و دام علیه بیماری تب مالت مایه کوبی شدند که واکسیناسیون این دام ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته هفت درصد افزایش دارد.
سرپرست اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی گفت: چهار هزار و 100 قلاده سگ نیز در این مدت علیه بیماری هاری و 140 هزار راس دام علیه بیماری سیاه زخم ایمن سازی شدند.
حمزلوئیان افزود: 11 هزار و 672 مورد تست سل برای مقابله با انتقال این بیماری به انسان در دامداری های استان انجام شد و هفت راس دام مبتلا به این بیماری شناسایی و از چرخه مصرف انسانی خارج شد.
وی ادامه داد: 6 هزار و 511 مورد تست برسلوز (بیماری تب مالت) نیز امسال در راستای مقابله با شیوع احتمالی بیماری های مشترک انسان و دام در دامداری های صنعتی و سنتی استان مرکزی انجام و 6 راس دام مبتلا به این بیماری شناسایی و معدوم شد.
سرپرست اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی گفت: 327 تست مشمشه نیز امسال با هدف پیشگیری از این بیماری در مزرعه های نگهداری اسب استان انجام شد که مورد مثبتی مشاهده نشده است.
استان مرکزی با 12 شهرستان و یکهزار و 539 روستا، دارای 622 واحد مرغداری صنعتی، 491 واحد گاوداری صنعتی و 191 واحد کارگاه پرورش آبزیان است.
1955/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.