« اسماعیل خانجانی » روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از 65 معتاد بهبود یافته متقاضی دریافت تسهیلات اشتغال در سال گذشته 36 نفر موفق به دریافت این تسهیلات شدند.
وی ادامه داد: این تسهیلات در زمینه خدمات، کشاورزی، صنعت و دامداری پرداخت شد.
رئیس بهزیستی خمین اظهار داشت: 800 معتاد به شکل خود معرف یا توسط مرجع قضایی برای ترک در سال گذشته در سه مرکز ترک اعتیاد این شهرستان پذیرش شدند.
خانجانی گفت: 320 معتاد با مراجعه به مرکز روزانه دی آی سی این شهرستان خدمات رایگان همچون سرنگ رایگان دریافت کردند.
وی افزود: 56 معتاد متجاهردر خمین در تعطیلات نوروز امسال جمع آوری و به کمپ ترک اعتیاد معرفی شدند.
رئیس بهزیستی خمین با اشاره به اینکه ظرفیت شهرستان برای ساماندهی معتادان متجاهر در ماه 15 نفر است، تاکید کرد: تعداد مددجویان معرفی شده به این مراکز بیشتر از این ظرفیت موجود است.
خانجانی با اشاره به اینکه علاوه بر پیشگیری، اشتغال و بازتوانی معتادان در اولویت است، ادامه داد: معرفی معتادان بهبود یافته به مرکز فنی و حرفه ای برای مهارت آموزی و کسب مدرک با هدف ارائه تسهیلات اشتغالزایی برنامه امسال این نهاد است.
وی اظهار داشت: حمایت و صیانت اجتماعی از بهبود یافتگان و خانواده های آنها و فراهم کردن کسب و کار از طریق طرح های کارفرمایی نیز با جدیت دنبال می شود.
رئیس بهزیستی خمین تاکید کرد: اگر پس از مراحل درمانی معتادان به اشتغال و ایجاد کسب و کار برای آنها توجه نشود در بیشتر موارد درمان اعتیاد با شکست مواجه خواهد شد.
خانجانی گفت: برگزاری کارگاه های آموزشی پیشگیری از اعتیاد در شهر و روستاها، پویش مبارزه با سوء مصرف گل و تشکیل تیم های اجتماع محور در محلات از برنامه های مهم بهزیستی برای پیشگیری از سوءمصرف مواد مخدر است.
هفت هزار نفر در شهرستان خمین زیر پوشش خدمات بهزیستی قرار دارند.
9930/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.