«علی عشوری» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: این مسابقات از 28 اسفندماه سال گذشته در300 روستای مختلف استان مرکزی برگزار شد که شهرستان های اراک، زرندیه و کمیجان هر کدام با 30 روستا و شهرستان تفرش با 2 روستا به ترتیب بیشترین و کمترین میزبانی این جام را داشتند.
وی ادامه داد: مسابقات جام نوروزی این استان در 2 بخش مردان و زنان و در رشته های هفت سنگ، طناب کشی، دال پلان، کشتی با شال، فوتسال، والیبال، فوتبال، دارت و دو و میدانی، وسط بازی، لی لی و پرش با گونی برگزار شد.
رئیس هیات ورزش های روستایی و عشایری استان مرکزی اظهار داشت: مسابقات جام نوروزی روستایی با هدف استعداد یابی ورزشی، غنی سازی اوقات فراغت، استفاده بهینه از تعطیلات و حفظ و احیای بازی های بومی و محلی برگزار شد.
عشوری افزود: برگزاری مسابقات ورزشی جام نوروزی روستایی نقش مهمی در تقویت ورزش قهرمانی استان دارد به طوری که تیم طناب کشی استان مرکزی در پنج سال گذشته عنوان نخست مسابقات قهرمانی کشور را به دست آورده است.
وی ادامه داد: 6 هزار و 500 ورزشکار به صورت سازماندهی شده زیر نظر هیات ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی استان مرکزی فعالیت می کنند که استان مرکزی از این لحاظ رتبه سوم کشور را دارا است.
از یک هزار و 276 روستای استان مرکزی 795 روستا دارای دهیاری است و در مجموع 33 درصد جمعیت استان مرکزی در روستاها زندگی می کنند.
3017/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.