'عباس روحانی' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در اردستان بیان کرد: این شهرستان فاقد زیرساخت های ورزش های حرفه ای و امکانات موجود ناقص است و به دلیل بی توجهی به ورزش های پایه، همگانی و استعداد یابی زمینه فعالیت در سطح حرفه ای و قهرمانی به خوبی وجود ندارد.
وی افزود: هیات های فوتسال، پهلوانی و زورخانه ای، اسکیت، شنا، تکواندو، کشتی، والیبال (مردان و زنان) فعال هستند و هیات های تنیس روی میز، بسکتبال، شطرنج و بدمینتون فعالیت نسبی دارند.
سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان اردستان مجموع هیات های ورزشی فعال شهرستان را 33 مورد عنوان کرد و گفت: تعداد ورزشکاران سازمان یافته شهرستان شامل 700 نفر مرد و 500 نفر زن می باشد و 16 سالن ورزشی سرپوشیده و روباز در منطقه وجود دارد که سرانه را نزدیک به 3.2 متر مربع رسانده که از میانگین سرانه ورزشی استان بالاتر است.
او با اشاره به آغاز عملیات اجرایی خانه کشتی اردستان در محل ورزشگاه 17 شهریور این شهر با کمک های یک فرد نیکوکار خبر داد و اضافه کرد: خانه کشتی با زیربنای 450 متر مربع شامل سالن کشتی، رختکن و مجموعه اداری با چهار میلیارد ریال در دست ساخت است و در صورت تداوم شرایط جوی مناسب تا فروردین 1397 به بهره برداری می رسد.
سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان اردستان ادامه داد: طرح های نیمه کاره و در دست اجرا دیگری در این شهرستان وجود دارد و از جمله برای تکمیل و بهره برداری از زمین چمن فوتبال و زمین چمن مصنوعی ورزشگاه 17 شهریور اردستان نزدیک به 9 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
وی همچنین استخر شنای زواره، زمین چمن شهر مهاباد، سالن ورزشی روستای نیسیان در دهستان برزاوند و ساختمان زورخانه اردستان را از دیگر طرح های نیمه کاره ورزشی این شهرستان عنوان کرد که به دلیل کمبود منابع اعتباری نیمه تمام هستند و باید نیکوکاران نیز برای تکمیل آنها ورود کنند.
شهرستان اردستان با 43 هزار نفر جمعیت در فاصله 118 کیلومتری شمال شرق اصفهان واقع است.
خبرنگار: رحمت الله عامری نیا ** انتشار دهنده: محمد ملا حمزه زاده
7431/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.