«حسین بختیاری» شامگاه دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در اطلاعیه هواشناسی سرعت تندباد اراک 80 کیلومتر در ساعت عنوان شده که با تگرگ و رعد و برق همراه است.
وی ادامه داد: با توجه به حجم بارش شدید 2 روز اخیر اغلب تاسیسات و سازه های شهری مرطوب هستند و خانه های قدیمی ایمنی مناسب را ندارند و باید هشدارها جدی گرفته شود.
فرماندار شهرستان اراک بیان کرد: در اطلاعیه هواشناسی احتمال افتادن اشیای روی پشت بام، شکستن درخت ها و شیشه در و پنجره ها و آنتن تلویزیون نیز مطرح شده و از مردم خواسته که خودروهای خود را در کنار ساختمان های فرسوده و دیوارهای سست پارک نکنند و در اطراف این مناطق تردد نداشته باشند.
بختیاری یادآور شد: در 2 روز اخیر بیش از 100 میلیمتر در استان مرکزی بارندگی رخ داده که یک سوم حجم بارش سالانه این خطه نیمه خشک کشور است.
وی عنوان کرد: با توجه به رگبارهای پراکنده و وزش باد در روز 13 فروردین و احتمال آب شدن برف در ارتفاعات و جاری شدن روان آب ها در رودخانه های خروشان منطقه، حضور در حاشیه مسیل ها و منابع آبی همچنین کناره کوهپایه ها به دلیل خطر ریزش سنگ مناسب نیست.
فرماندار اراک عنوان کرد: اداره کل تربیت بدنی اعلام کرده که در رزشکاه های اراکبرای گذران روز طبیعت باز است و مردم در صورت تمایل می توانند از این امکانات بهره ببرند.
اراک یکی از شهرستان های 12 گانه استان مرکزی و به عنوان مرکزیت این استان شهرت دارد.
6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.