محمدجواد ترابیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: آسمان امروز قم همراه با بارش باران، گاهی رگبار، رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود.
وی اضافه کرد: بارش باران در مناطق غربی و جنوبی استان قم (بالادست بخش های کهک و سلفچگان)، شدت بیشتری خواهد داشت و باعث می شود برف ارتفاعات روستاهای کرمجگان و فردو نیز رسوب کند.
وی ادامه داد: بارش باران همراه با رسوب برف باعث تولید روان آب بیشتری می شود و به سمت روستاهای خورآباد، سیرو و لنگرود حرکت کند.
بخش کهک در فاصله حدود 35 کیلومتری و بخش سلفچگان در فاصله حدود 40 کیلومتری شهر قم قرار دارد.
ترابیان با بیان این که احتمال سیل داخل شهر قم وجود ندارد، خاطرنشان کرد: آبگرفتگی معابر این شهر محتمل است و احتمال طغیان مسیل ها و رودخانه های فصلی در بخش کهک وجود دارد.
وی با بیان این که بارش باران فردا نیز ادامه دارد و از اوایل شب کاهش ابر و افزایش سرعت وزش باد پیش بینی می شود، اضافه کرد: برای روز سه شنبه نیز آسمان قم کمی تا قسمتی ابری در برخی ساعات با وزش باد شدید همراه خواهد بود که به تدریج سرعت وزش باد کمتر می شود.
وی خاطرنشان کرد: وزش باد با سرعت 50 تا 65 کیلومتر بر ساعت از سمت غرب پدیده غالب روز طبیعت می باشد.
به گفته کارشناس اداره کل هواشناسی قم، حداقل دمای قم طی امروز، فردا و پس فردا به ترتیب 9، 17 و 10 درجه سانتیگراد بالای صفر و حداکثر دما نیز 15، 7 و 19 درجه خواهد بود.
در استان قم 13 ایستگاه هواشناسی شامل 11 ایستگاه سینوپتیک خودکار و 2 ایستگاه جاده ای، 52 ایستگاه باران سنج خودکار، 35 ایستگاه باران سنج سنتی و هشت ایستگاه سطح سنج که وضعیت سطح و دبی رودخانه ها را اندازه می گیرد، فعال است.
/2085/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.