محمدجواد ترابیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: امروز آسمان قم صاف تا قسمتی ابری در برخی ساعات با وزش باد به نسبت شدید همراه است و حداکثر دما به 17 درجه سانتیگراد خواهد رسید.
وی اضافه کرد: آسمان قم برای فردا قسمتی ابری در برخی ساعات با وزش باد به نسبت شدید با سرعت 35 تا 50 کیلومتر بر ساعت پیش بینی می شود و کمینه و بیشینه دما نیز چهار و 17 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.
وی ادامه داد: برای پس فردا آسمان قم کمی ابری و در برخی ساعات با وزش باد و افزایش ابر همراه خواهد بود و سرعت وزش باد نیز بین 25 تا 40 کیلومتر بر ساعت خواهد بود.
به گفته ترابیان، کمینه و بیشینه دما برای پس فردا 6 و 18 درجه سانتیگراد پیش بینی شده است.
به گفته وی، اوایل هفته آینده سامانه بارشی وارد کشور می شود که در روزهای یکشنبه و دوشنبه استان قم را تحت تاثیر قرار می دهد که قدرت کمتری نسبت به سامانه بارشی هفته جاری دارد.
وی همچنین به میزان بارش های استان از ابتدای سال زراعی جاری (اول مهرماه 97) تاکنون اشاره و بیان کرد: میزان بارش در ایستگاه های شکوهیه، شهر قم، سلفچگان، کهک، دستجرد، جعفریه، جمکران و کوه سفید به ترتیب 202، 223، 262، 256، 323، 228، 185 و 124 میلی متر بوده است.
کارشناس هواشناسی قم خاطرنشان کرد: روستای کهندان در بخش کهک با ثبت 400 میلی متر بارش از ابتدای سال زراعی تاکنون بیشترین میزان بارندگی در این استان را به خود اختصاص داده است.
در استان قم 13 ایستگاه هواشناسی شامل 11 ایستگاه سینوپتیک خودکار و 2 ایستگاه جاده ای، 52 ایستگاه باران سنج خودکار، 35 ایستگاه باران سنج سنتی و هشت ایستگاه سطح سنج که وضعیت سطح و دبی رودخانه ها را اندازه می گیرد، فعال است.
/2085/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.