«حمید غیاثی» روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 40 تا 80 میلیمتر باران در پی بارندگی ها اخیر در استان مرکزی باریده است و با وجود این حجم بالای بارش شرایط سدها، بندها خاکیی مدیریت شده و هدایت سرریز آب سدها صورت گرفته است.
وی ادامه داد: تردد در جاده های استان نیز مشکل حاد و جدی ندارد و بنا به اعلام هواشناسی بارندگی در استان مرکزی تا پایان امروز ادامه داشتهکم کم از شدت بارش ها کاسته می شود.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری مرکزی گفت: با توجه به حجم بارندگی های اخیر در برخی خیابان های شهرها و روستاهای استان آبگرفتگی رخ داده که با همت مردم، دهیاری ها، شهرداری ها و دستگاه های اجرایی مدیریت شده است.
غیاثی با یادآوری تخریب دیوار برخی منازل روستایی در بارندگی های اخیر، افزود: این بارندگی ها تا کنون مشکل خاصی را برای مردم استان مرکزی به همراه نداشته است.
وی ادامه داد: پنج کمیته مدیریت بحران با آغاز بارندگی ها تا کنون برای مقابله با حوادث احتمالی در استان مرکزی برگزار شده و شورای هماهنگی مدیریت بحران استان، شهرستان، فرمانداران، شهرداران و مدیران دستگاه های اجرایی با دستور استاندار در آماده باش کامل قرار دارند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری مرکزی افزود: ماشین آلات انتقال آب و جلوگیری از سیلاب نیز برای مقابله با حوادث احتمالی تامین شده و مشکلی در این زمینه در استان وجود ندارد.
غیاثی خاطرنشان کرد: هشدارهای لازم از طریق پیامک، صدا و سیما و مطبوعات به مردم استان مرکزی اطلاع رسانی شده و از مردم خواسته شده است از انجام مسافرت های غیر ضروری در جاده های استان و کشور خودداری کنند و از حضور بر روی پل ها و کنار رودخانه ها بپرهیزند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری مرکزی با یادآوری رانش زمین در یکی از جاده های فرعی شهرستان کمیجان افزود: اکنون عملیات اجرایی برای ایجاد راه دسترسی در این منطقه توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در حال انجام است.
غیاثی افزود: تمامی جاده های استان مرکزی باز است و تردد در جاده جاسب- دلیجان به دلیل بارندگی زیاد، وجود آبشار های منطقه و احتمال ریزی کوه با مدیریت در حال انجام است.
استان مرکزی واقع در قلب ایران با یک میلیون و 414 هزار نفر جمعیت به عنوان یکی از قطب های مهم صنعتی و کشاورزی کشور شهرت دارد.
1955/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.