«هادی فدایی» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در این نشست شهرداری ها مکلف شده اند که با آمادگی لازم و بسیج ادوات و تجهیزات سبک و سنگین برای کمک رسانی احتمالی در آماده باشند.
وی افزود: لایروبی و بازگشایی مسیل های درون شهری از جمله جداول و آبراه ها نیز به شهرداری های مناطق زرندیه تکلیف شده است تا در صورت پرحجم شدن آب باران به راحتی از سطح معابر و خیابان ها عبور کرده و اختلالی در تردد عابران و خودروها ایجاد نکند.
فدایی اظهار داشت: اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای زرندیه نیز باید همه ادوات از قبیل ‌پمپ های مکنده، کامیون و سایر تجهیزات را برای روان سازی و عبور جریان آب در زیر پل ها و سایر نقاطی که لازم باشد،‌ به کار گیرد.
فرماندار زرندیه افزود: شرکت های خدمات رسان از قبیل آب،‌ برق و گاز نیز از امروز تا پایان بارش ها با جدیت بیشتری نسبت به گذشته کار مراقبت از تاسیسات و خطوط انتقال شان را انجام خواهند داد تا در جریان بارش ها دچار آسیب نشوند.
وی گفت: اداره جهاد کشاوزی، امور آب،‌ منابع طبیعی و بخشداری های این شهرستان نیز نسبت به بازدید و کنترل وضعیت مسیل ها، سیل بندها، بندهای خاکی و سدها اقدام می کنند تا مشکلی پیش نیاید.
وی اظهار کرد: بخشداری نیز مکلف شد تا مسیر سیل بند روستای «سیدآباد» که اکنون به طرف این روستا می باشد را با تغییر جهت به سمت رودخانه هدایت کند تا در صورت افزایش بارش و تجمیع روان آب ها در این بند خاکی، مشکلی رخ ندهد.
در شبانه روز اخیر در شهرستان زرندیه 19.8 و در شهرستان ساوه نیز 25.6 میلیمتر بارش شده است.
شهرستان زرندیه واقع در شرق استان مرکزی با چهار شهر و 2 بخش مرکزی و خرقان دارای 65 هزار نفر جمعیت است.
6539/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.