پیمان پیرمرادی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: احداث کمربندی سبز شرق قزوین با هماهنگی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان و سازمان پارک ها و فضا سبز شهرداری قزوین به مساحت 12 هکتار به مورد اجرا گذاشته خواهد شد.
این مسئول ادامه داد: موافقت های اولیه از اداره کل راهداری صورت گرفته شده و شهرداری قزوین نیز زیرساخت ها و آبرسانی این پروژه را به صورت قطره ای آماده کرده است.
پیرمرادی با اشاره به اینکه هماهنگی های لازم با اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در خصوص رعایت حریم جاده، تاکید کرد: براین اساس، پس از حریم جاده به عرض 35 تا 40 متر و به طول 6 کیلومتر مسیر رفت و برگشت منتهی از میدان مینودر به عوارضی قزوین - تهران مورد کاشت درختان قرار می گیرد.
به گفته این مسئول، با توجه به حجم انبوه تردد خودروها در مسیر یاد شده، ایجاد کمربند سبز، می تواند راهکاری برای مهار گرد و غبار و ریزگردها به شمار آمده و باعث تعدیل و تلطیف هوا شود.
مدیرکل دفتر فنی استانداری قزوین در پایان افزود: برای اجرای این طرح و با همکاری شهرداری و منابع طبیعی از گونه های گیاهی کم مصرف آبی، سازگار با اقلیم منطقه و با ضخامت کم تنه استفاده خواهد شد.
8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.