«یوسف عرفانی نسب» روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تمهیدات لازم برای کاهش مشکلات مردم روستاها، در فرصت باقیمانده از سال جاری و تا شروع فصل تابستان سال آینده در دستور کار شرکت آب و فاضلاب روستایی قرار گرفته و با جدیت این موضوع پیگیری می شود.
وی اظهار داشت: روستاهایی که در سال 98 با کمبود و تنش آبی در بخش آشامیدنی مواجه می شوند شناسایی شده و برنامه ریزی برای گذر از این شرایط با کمترین مشکل آغاز شده است.
عرفانی نسب افزود: مدیریت فشار شبکه، مطالعه برای حفر چاه جدید، کف شکنی چاه های کم آب، تعویض لوله های فرسوده، اجاره چاه های کشاورزی برای تامین آب شرب روستاها، آبرسانی سیار، مدیریت مصرف آب وجیره بندی از راهکارهای اندیشیده شده است.
وی اظهار داشت: 12 روستا در اراک، 17 روستا در خمین،21 روستا در شازند، 10 روستا در ساوه، زرندیه و دلیجان هرکدام هفت روستا، 4 روستا در آشتیان، 10 روستا در فراهان، هشت روستا در خنداب، در کمیجان و تفرش هر کدام پنج روستا و 2 روستا در محلات در سال آینده با تنش آبی مواجه هستند.
مدیرعامل شرکت آبفار استان مرکزی گفت: تعدادی از روستاهای استان مرکزی که از چشمه و قنوات تامین آب می شوند به دلیل کاهش نزولات جوی به ویژه برف شاید با کمبود آب در تابستان 98 مواجه شوند.
عرفانی نسب افزود: سه ایستگاه تولید آب بسته بندی در مناطقی از استان در سال های گذشته ساخته شده است که در صورت بروز مشکل، آب بسته بندی در اختیار روستائیان قرار می گیرد.
وی اظهار داشت: پنج دستگاه تانکر سیار و چند دستگاه دیگر نیز به صورت اجاره توسط پیمانکاران در صورت نیاز خدمات آبرسانی سیار روستایی را انجام خواهند داد و پیش بینی لازم برای استفاده از تانکر سیار توسط سایر دستگاه های خدمات رسان شامل اداره راه، شهرداری ها و سازمان های نظامی نیز صورت گرفته است.
استان مرکزی دارای یک هزار و 112 روستا است که 834 روستای آن تحت پوشش شرکت آبفار استان هستند که 87 درصد را شامل است.
6991/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.