«محمد محمدی» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود:طرح ملی خدمات نوروزی جمعیت هلال احمر استان مرکزی از 25 اسفندماه آغاز شده و تا 17 فروردین سال جاری ادامه دارد و امدادگران این استان تاکنون در قالب 61 ماموریت به مسافران و شهروندان خدمات ارایه کرده اند.
وی ادامه داد: 39 نفر در تعطیلات نوروزی امسال توسط امدادگران جمعیت هلال احمر استان مرکزی به مراکز درمانی منتقل شده اند که خدمت رسانی به این افراد نسبت به مدت مشابه سال گذشته 30 درصد رشد داشته است.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی گفت: 12 پایگاه ثابت امداد و نجات جاده ای، یک پایگاه موقت، هفت پایگاه سیار و یک پایگاه کوهستان در جاده های استان وظیفه خدمت رسانی به مسافران نوروزی را برعهده داشته و از ششم تا دهم فروردین نیز بالگرد برای ارایه خدمت به مصدومان حوادث رانندگی در فرودگاه اراک مستقر می شود.
محمدی ادامه داد: 120 نفر روز در پایگاه های امداد و نجات استان مرکزی وظیفه رها سازی، نجات مصدومان و افراد محبوس شده در خوردروهای آسیب دیده، ارایه کمک های اولیه، سرپایی و همکاری با اورژانس در انتقال مصدومان به نزدیکترین مراکز درمانی را برعهده دارند.
وی از استقرار 25 پست ثابت جمعیت هلال احمر استان مرکزی در قالب طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی در ورودی شهرهای استام خبر داد و گفت: در این طرح خدمات بشر دوستانه با رویکرد ایمنی با فرهنگ سازی در زمینه سفر و کاهش تلافات جاده ای و سلامت با حساس سازی هموطنان نسبت به سلامت سفر در ورودی شهرها، مکان های پر جمعیت و جاده های پر تردد ارایه می شود.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی خاطرنشان کرد: 13 هزار و 629 مسافر نوروزی با مراجعه به پست های ثابت و 318 نفر از طریق پست های سیار ایمنی و سلامت در این مدت خدمات دریافت کرده اند.
محمدی گفت: 442 نفر نماز خود را در خیمه های نماز پست های نوروزی این جمعیت اقامه کرده اند و 6 هزار و 453 مورد ترویجی و اطلاع رسانی، یکهزار و 785 مورد اقلام انگیزشی و چهار هزار و 100 مورد اقلام آموزشی در این مدت بین مسافران نوروزی توزیع شده است.
وی خاطرنشان کرد: یکهزار و 771 نفر از جمله مسئولان استانی و شهرستانی و مسافران نوروزی به پویش ملی بهرفت (بهبود رفتارهای ترافیکی)در استان مرکزی پیوسته و متعهد شده اند که در ایام تعطیلات نوروزی به بهبود رفتارهای ترافیکی کمک کنند.
استان مرکزی با 12 شهرستان، یک میلیون 440 هزار نفر جمعیت دارد.
14هزار داوطلب و امدادگر در جمعیت هلال احمر استان مرکزی فعالیت دارند.
1955/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.