محمدباقر محمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از زمان اعلام حادثه به مرکز کنترل فرماندهی از طریق تلفن 112 تا زمان حضور اکیپ های امدادی در محل حادثه به صورت متوسط 12 دقیقه طول می کشد که تلاش می کنیم این زمان را به هشت دقیقه برسانیم.
وی با بیان اینکه این فاصله زمانی ناشی از فاصله زیاد بین پایگاه های امداد و نجات است، افزود: برای پر کردن این خلا و کاهش زمان حضور امدادگران به محل حادثه، اقدام به آموزش و تشکیل تیم های امدادی در روستاها کرده ایم.
محمدی اضافه کرد: از ابتدای امسال تا پایان بهمن ماه گذشته بیش از 615 عملیات امداد و نجات جاده ای در قالب 740 تیم عملیاتی در مناطق مختلف این استان انجام شده است.
وی یادآور شد: در این مدت به 6 هزار و 252 آسیب دیده از حوادث مختلف توسط امدادگران این جمعیت خدمات رسانی شده یا با آمبولانس های امدادی به مراکز درمانی منتقل شده اند.
محمدی با اشاره به اینکه در همه شهرستان ها به صورت پایلوت در روستاهای بزرگ و حادثه خیز آموزش های امداد و نجات را به روستاییان ارائه می دهیم، اضافه کرد: آموزش ها کاملا رایگان بوده و از 22 ساعت تا آموزش های تخصصی متفاوت است.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر کردستان به وجود هشت هزار و 80 کیلومتر جاده بین شهری در استان کردستان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 11 پایگاه ثابت جاده ای در استان داریم که قرار است در ایام نوروز 6 پایگاه موقت نیز در محورهای پر حادثه ایجاد شود.
به گزارش ایرنا، جمعیت هلال احمر استان کردستان دارای 11 پایگاه امداد جاده ای، 100 تیم امدادی، چهار هزار داوطلب فعال و بیش از 40 هزار داوطلب آموزش دیده و آماده همکاری در شرایط سخت و بحرانی است.
7355/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.