به گزارش ایرنا، آیت الله « قربانعلی دری نجف آبادی» در این پیام آورده است: مقام معظم رهبری با درایت منحصر به فرد خویش سال جاری را با عنوان رونق تولید نامگذاری فرمودند که تحقق این شعار با گسترش کارآفرینی با تکیه بر ظرفیت های داخلی امکانپذیر است.
در ادامه این پیام آمده است: ایران اکنون در کارزار اقتصادی با استکبار جهانی قرار دارد و تنها راه خنثی سازی توطئه های اقتصادی دشمنان کارآفرینی و تکیه بر ظرفیت های داخلی است.
آیت الله دری نجف آبادی در این پیام آورده است: مسئولان و کارگزارن نظام اسلامی باید برای گام دوم انقلاب اسلامی برنامه های کارشناسی و مدون تدوین کرده و در طول 10 سال کشور را به رشد اقتصادی هشت درصد برسانند.
در بخش دیگری از این پیام آمده است: میدان تولید، اشتغال و کارآفرینی جهاد اکبرمحسوب می شود و همانطور که رزمندگان اسلام در دفاع مقدس مقابل رژیم بعثی مقاومت کردند امروز هم آحاد جامعه به خصوص مراکز علمی و صنعتی باید در راستای خنثی سازی توطئه های اقتصادی استکبار جهانی بیش از پیش تلاش کنند.
در بخش دیگری از این پیام آمده است: رشد اقتصادی هشت درصد، نرخ بیکاری هفت درصد، اشتغال مولد، کارآیی و کارآفرینی، بهره وری مناسب، نقدینگی تولید محور، برخورد با هر گونه فساد مالی، جلوگیری از قاچاق کالا، حذف هزینه های سرباری و توسعه صادرات راه های رسیدن به توسعه پایدار و اعتلای جمهوری اسلامی ایران است که باید در سال 98 مورد توجه مردم و مسئولان قرار گیرد.
در ادامه این پیام آمده است: توجه به تولید ملی به عنوان عامل اصلی تقویت اقتصاد ملی نیز باید یکی از برنامه های مسئولان در سال جاری باشد و تولید ضمن تامین نیازهای داخل باید ظرفیت صادرات به نقاط مختلف جهان را نیز داشته باشد.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در این پیام آورده است: دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و شرکت های دانش بنیان باید برای قطع ریشه های وابستگی و تامین زنجیره ای کردن کالاها، صنایع و صادرات و نیز استفاده از تمامی ظرفیت های موجود تلاش کنند.
آیت الله دری نجف آبادی در بخش دیگری از این پیام آورده است: تخصیص بهینه منابع ارزی کشوراز دیگر موارد مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
در ادامه این پیام آمده است: ساماندهی و مدیریت نقدینگی نیز یکی دیگر از مسائل مهمی است که دولت باید برای آن برنامه ریزی کند و هدایت سرمایه ها به سمت و سوی تولید می تواند اقدام موثری باشد.
در بخش دیگری از این پیام آمده است: نظام بانکی کشور نیز باید در خدمت اهداف نظام اسلامی، قانون اساسی، اقتصاد مقاومتی و قانون بانکداری اسلامی باشد و تسهیلات و منابع موجود باید در راستای تولید و حل مشکلات فعالان اقتصادی پرداخت شود.
در ادامه این پیام آمده است: رونق اقتصادی نشاط اجتماعی و رضایتمندی آحاد جامعه، تقویت انگیزه و امید نسل جوان و عناصر کارآفرین و سرمایه گذار، صنعتگران و تولید کنندگان را به دنبال دارد.
در بخش دیگری از این پیام آمده است: مسئله اقتصادی کشور در سال های اخیر دغدغه اصلی رهبرمعظم انقلاب است و معظم له با نامگذاری سال های های متمادی و ارائه راهبردهای مدون راهکارهای مهمی را به مسئولان ارائه می فرمایند.
رهبر معظم انقلاب سال 98 را به عنوان سال رونق تولید نامگذاری کردند.
3017/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.