به گزارش ایرنا، آیت الله «قربانعلی دری نجف آبادی» در خطبه های این هفته نماز جمعه اراک در مصلی بیت المقدس این شهر، افزود: نسل جواکشورن باید در برابر توطئه های نظام استکبار هوشیار باشد و با تمام توان خود در راستای اعتلای نظام اسلامی تلاش کند.
وی ادامه داد: جوانان و نوجوانان باید در جبهه های فرهنگی، هنری، اجتماعی، سیاسی، دفاعی، تعیلم و تربیت، علم و دانش حضور فعال و مستمر داشته باشند و از تهدیدها و تشرهای دشمنان نهرساند
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: استکبار جهانی و دشمنان نظام اسلامی به هیچ عنوان دلسوز ملت ایران نیستند و نباید وعده های پوچ و بی اساس آنان در ملت ایران تاثیر بگذارد.
آیت الله دری نجف آبادی اظهار داشت: پیام نورانی و ارزشمند مقام معظم رهبری با عنوان گام دوم انقلاب باید چراغ راه آحاد جامعه قرار گرفته و همه باید در تحقق بند بند آن نقش آفرین باشند.
وی افزود: انقلاب اسلامی ایران سرفصل جدیدی را در مناسبات بین المللی ایجاد کرده و آثار و برکات این انقلاب نه تنها در کشور ایران بلکه در منطقه و نقاط مختلف جهان قابل مشاهده است و صیانت از این دستاوردهای ارزشمند نیازمند مجاهدت و تلاش در گام دوم انقلاب است.
امام جمعه اراک گفت: ملت مومن و انقلابی ایران اسلامی در راهپیمایی 22 بهمن نشان دادند که همچنان پای انقلاب و آرمان های امام راحل، شهدا و مقام معظم رهبری ایستاده اند، بنابراین مسئولان و دولتمردان نیز باید با تمام توان در راستای حل مشکلات جامعه تلاش کنند.
وی اضافه کرد: اگر مشکل و مسئله ای در کشور ایران وجود داشته باشد باید با بهره گیری از ظرفیت های داخلی، فکر و تلاش متخصصان حل شود و مردم و مسئولان نباید برای حل مشکلات به بیرون از کشور امید داشته باشند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اضافه کرد: به فرموده مقام معظم رهبری مسئولان و دولتمردان نباید در اداره امور کشور اظهار بی حوصلگی، یاس و ناامیدی کنند، بلکه باید با نشاط، انگیزه و کسب تقوای الهی با تمام توان در مسیر اعتلای نظام اسلامی و حل مشکلات مردم گام بردارند.
وی بیان کرد: در 40 سال گذشته مردم و مسئولان با وحدت، یکپارچگی ملی و عزم و اراده توانستند مشکلاتی همچون جنگ تحمیلی، منافقین و بسیاری از سنگ اندازی های دشمنان را پشت سر بگذارند و در گام دوم انقلاب نیز باید بر همین اساس اما با قدرت و سرعتی هر چه بیشتر برای تحقق منویات مقام معمظ رهبری و سربلندی ایران اسلامی تلاش کرد.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: ظرفیت های ارزشمندی در کشور و استان مرکزی وجود دارد که در صورت بهره برداری صحیح و استفاده از نیروهای کارآمد و تحصیل کرده می توان زمینه توسعه هر چه بیشتر کشور را فراهم کرد.
آیت الله دری نجف آبادی بیان کرد: استان مرکزی از دیرباز نقش مهمی در اداره امور کشور داشته و فرهیختگان بسیاری از این استان در بخش های مختلف دولتی و حاکمیتی نقش آفرین بوده اند، بنابراین انتظارات استان امام راحل بیشتر از دیگر استان های کشور است و مردم و مسئولان باید با تمام وجود در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب تلاش کنند.
وی گفت: کشور ایران به برکت مجاهدت های امام راحل و شهدای گرانسنگ به استقلال کامل دست یافته و بی تفاوتی نسبت به آرمان های انقلاب اسلامی و ضعف مقابل خواسته های دشمنان بلای جامعه ایران اسلامی است که مسئولان باید نسبت به این مسایل مهم هوشیار باشند.
آیت الله دری نجف آبادی گفت: حفظ وحدت و یکپارچگی ملی و مجاهدت شبانه روزی مردم و مسئولان، شرط رسیدن به اهداف والای نظام اسلامی و خنثی سازی نقشه ها و توطئه های دشمنان است و دستگاه های اجرایی در این امر مهم باید الگوی جامعه به خصوص نسل جوان باشند.
وی در ادامه سخنان خود در خصوص 20 جمادی الثانی و روز ولادت حضرت زهرا(س) و روز مادر نیز گفت: بانوان باید چگونگی زندگی و سیره آن حضرت را در مسایل مختلف به ویژه عفاف و حجاب الگو و سرمشق زندگی خود قرار دهند.
امام جمعه اراک افزود: توجه به تحکیم بنیان خانواده و احترام به مقام والای مادر و پدر مهمترین سیره اهل بیت(ع) به خصوص حضرت فاطمه زهرا(س) است که باید در جامعه جاری و سازی شود.
آیت الله دری نجف آبادی افزود: اصلاح الگوهای رفتاری، تلاش برای احیای فرهنگ اسلامی و ایرانی و تحکیم بنیان خانواده تکلیف مهم مدیریت اجتماعی کارآمد است که باید در جامعه مورد توجه قرار گیرد.
وی بیان کرد: بنیان خانواده باید هر روز مستحکم تر از گذشته شود و در صورتی که مقام پدر و مادر در جامعه آسیب ببیند همه مناسبات اجتماعی و فرهنگی کشور بر هم می ریزد بنابراین جوانان و نوجوانان باید احترام به والدین خود را به عنوان مهمترین وظیفه مدنی، اخلاقی و شرعی مورد توجه قرار دهند.
امام جمعه اراک گفت: ازدواج از مهمترین وظایف جوانان و نوجوانان در راستای تحکیم بنیان خانواده است که باید مورد توجه قرار گیرد و در صورتی که جوانان هزاران کار پسندیده در جامعه انجام دهند اما نسبت به ازدواج بی تفاوت باشند و به مقام پدری و مادری نرسند نمی توانند جامعه را در مسیر تعالی قرار دهند.
آیت الله دری نجف آبادی افزود: اندیشه های رهبر معظم انقلاب و ارزش های دینی باید با شیوه های موثر در نهاد خانواده وارد شود و به عنوان تلکیفی جدی در برنامه های تحکیم بنیان خانواده رعایت شود.
وی ادامه داد: تصمیم سازان و مسئولان باید به نقش اثر گذار بنیان خانواده در سلامت اجتماعی توجه ویژه کنند و به بهترین شکل از کارویژه های آن در توسعه پایدار اجتماعی و مهار آسیب ها مدد بجویند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در خصوص 15 اسفند و روز درختکاری نیز گفت: درختکاری از علایق ملی و سنت تاریخی ایرانیان به شمار می رود که با این کار نمادین در آستانه بهار، زندگی را به زمین باز می گردانند، بنابراین آحاد جامعه باید نسبت کاشت حتی یک نهال در این امر خطیر مشارکت کنند.
آیت الله دری نجف آبادی در خصوص هفته احسان و نیکو کاری نیز گفت: مردم مومن و باسخاوت استان مرکزی باید تلاش کنند تا در ایام پایانی سال شادی را مهمان این خانواده های بی بضاعت و نیازمند جامعه کنند.
وی در ادامه سخنان خود یاد و خاطر آیت الله مومن روحانی وارسته و عضو مجلس خبرگان رهبری را گرامی داشت.
نماز عبادی سیاسی جمعه در 33 نقطه استان مرکزی اقامه می شود.
3017/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.