'بهروز اکرمی' روز شنبه در نشست هم اندیشی و تجلیل از خبرنگاران ایرنا در سالن اجتماعات خبرگزاری جمهوری اسلامی استان مرکزی افزود: سفر رئیس جمهوری به عراق چند مولفه شاخص داشت اما جنبه سیاسی این سفر وجه غالب آن است.
وی اظهارداشت: رئیس جمهور آمریکا چراغ خاموش و بدون استقبال مقامات عراقی وارد این کشور شد اما رئیس جمهوری ایران با سفر از قبل برنامه ریزی شده و استقبال رسمی به خاک کشور همسایه پا گذاشت.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: سفر رئیس جمهوری به عراق هم استقبال دولتی و هم استقبال مردمی را به همراه داشت.
اکرمی افزود: باوجود تمام تلاش هایی که آمریکا و متحدانش انجام دادند رئیس جمهور ایران اسلامی، سرافرازانه وارد عراق شد و این سفر در عرصه دیپلماتیک منطقه و جهان بازتاب های مختلفی داشت.
وی اظهارداشت: سفر رئیس جمهوری به عراق از بعد اقتصادی سفری شاخص بود و در این سفر، سطح تجارت با عراق تا مرز 20 میلیارد دلار مورد بررسی قرار گرفت.
وی ادامه داد: آمریکا تلاش می کند تا در سایه تحریم ها قراردادهای تجاری ایران با عراق را در سطح پایینی نگه دارد اما این سفر پاسخ دندان شکنی به زیاده خواهی آمریکا و متحدانش بود و نشان داد که جمهوری اسلامی ایران از معادلات منطقه حذف شدنی نیست.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: بی اثری هزینه های سرسام آور آمریکا در منطقه به ویژه عراق؛ یکی دیگر از پیامدهای آشکار افکار عمومی بود که آمریکا با وجود هزینه های سرسام آور نتیجه ای کسب نکرد.
اکرمی افزود: جمهوری اسلامی ایران با اعمال سیاست های مناسب توانست روابط مناسبی با همسایه خود برقرار و تحرکات آمریکا را خنثی کند.
دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری ایران اسلامی اسفندماه امسال سفر سه روزه ای به عراق داشت.
6991/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.