به گزارش ایرنا،‌ سرهنگ «پرویز اسدی» روز شنبه در جمع اصحاب رسانه،‌ افزود: 804 حادثه رانندگی منجر به مصدومیت امسال در محورهای برون شهری ساوه اتفاق افتاد که پیامد آن مجروح شدن یکهزار و 712 نفر بود.
وی اظهار داشت: شمار سوانح رانندگی درون شهری امسال شهرستان ساوه 23 فقره بود.
فرمانده انتظامی ساوه یادآور شد: یکهزار و 731 نفر در یکهزار و 403 فقره تصادف درون شهری اراک دچار جراحت و مصدومیت شدند.
سرهنگ اسدی اظهار داشت: بیشترین تصادف های امسال در حوزه برون شهری در جاده قدیم ساوه به همدان رخ داده است.
وی عنوان کرد: شمار مجروحان حوادث درون و برون شهری ساوه امسال 2 درصد کاهش یافت اما در جانباختگان نسبت به سال گذشته 18نفر بیشتر بودند.
فرمانده ناجا شهرستان ساوه همچنین از توقیف 2 هزار و 812 دستگاه خودرو و 2 هزار و 698 دستگاه موتورسیکلت در سال جاری با تخلف های مختلف خبر داد و افزود: شمار وسایل نقلیه توقیف شده امسال نسبت به مدت مشابه قبل آن 9 درصد افزایش دارد.
سرهنگ اسدی عنوان کرد: شمار تماس های مردمی با سامانه 110 پلیس در سال جاری نسبت به مدت مشابه پارسال 36 درصد افزایش دارد و مردم شهرستان‌ ساوه 66 هزار و 789 مورد با پلیس تماس گرفتند که برای حدود 58 هزار مورد از آن ها اقدام شده است.
وی اظهار داشت: مشکلات اقتصادی جامعه باعث شده که شهروندان سال پرتلاطمی را سپری کنند و در حوزه های اجتماعی تبعاتی مانند افزایش اختلافات خانوادگی، نزاع های خیابانی، پرخاشگری، سرقت های خرد و مواردی از قانون گریزی به چشم بخورد.
فرمانده انتظامی ساوه گفت: سرقت های خرد در ساوه امسال با افزایش 50 درصدی و میزان کشفیات اموال مسروقه توسط پلیس ساوه نیز با 42 درصد افزایش همراه بود.
سرهنگ اسدی افزود: سرقت از اماکن، باغات، قطعات و محتویات درون خودرو افزایش یافته اما سرقت منازل و خودرو در شهرستان ساوه امسال روندکاهشی داشت.
وی ادامه داد: کاهش 50 درصدی قتل،‌کاهش 45 درصدی خودکشی منجر به فوت، کاهش 79 درصدی نزاع های خاص و گروهی و به صفر رسیدن آدم ربایی نسبت به سال گذشته از دیگر مواردی حوزه انتظامی این شهرستان در سال جاری است.
فرمانده انتظامی شهرستان ساوه همچنین از کشف 900 کیلوگرم انواع مواد مخدر با تلاش ماموران پلیس شهرستان ساوه در سال جاری ‌ خبر داد و گفت: 2 هزار و 44 معتاد و 835 نفر از خرده و عمده فروشان مواد مخدر و قاچاقچیان امسال دستگیر شدند.
سرهنگ اسدی بیان کرد: پلیس ساوه امسال بیش از 110 میلیارد ریال کالای قاچاق را کشف کرد که یکی از مهمترین موارد آن توقیف 124 هزار لیتر سوخت است.
فرمانده انتظامی شهرستان ساوه از آغاز طرح نوروزی پلیس با شعار «نشاط بهاری، نظم و قانونمداری» خبر داد و گفت: نیروهای پلیس در ایام نوروز با استقرار در 2 ایستگاه سطح شهر، برای برقراری امنیت در جامعه فعالیت می کنند.
‌سرهنگ اسدی یادآور شد: آیین چهارشنبه سوری رسم دیرینه ایرانی است که در سال های اخیر به دلیل نفوذ فرهنگ بیگانه از ماهیت اصلی خود دور شده است و به جای شادی آفرینی خطرساز شده است.
وی افزود: پلیس بر اساس دستورالعمل کاری با هرگونه استفاده ناصحیح و غیر اصولی از مواد محترقه دست ساز و اشتغالزا که باعث خسارت های سنگین جانی و مالی شود برخورد می کند.
فرمانده انتظامی ساوه ادامه داد: با هنجارشکنان چهارشنبه پایان سال با هماهنگی دستگاه قضایی برخورد می شود و متخلفان تا آخر تعطیلات نوروزی در بازداشت پلیس می مانند‌.
سرهنگ اسدیگفت: در آستانه چهارشنبه آخر سال پلیس ساوه 74 هزار و 198 عدد انواع مواد محترقه را کشف و توقیف کرده است.
وی در زمینه پیشگیری از سرقت در تعطیلات نوروزی، خطاب به شهروندان گفت:رعایت نکات ایمنی در منازل و خودروها در این ایام ضروری است.
فرمانده انتظامی ساوه افزود: شهروندان خودروهای خود را در درون پارکینگ منازل قرار دهند و از نگه داشتن وسیله نقلیه در کوچه و خیابان پرهیز کنند به خصوص آن دسته از شهروندان که خودروی پراید دارند،‌ بیشتر مراقب باشند زیرا 80 درصد از سرقت خودروها در ساوه را پراید مدل 85 و پیش از آن تشکیل می دهد.
سرهنگ اسدی اظهار داشت: مردم برای پیشگیری از سرقت منازل شان اشیای گرانقیمت را در خانه نگهداری نکنند و از صندوق امانات بانک ها برای این منظور بهره بگیرند.
وی تاکید کرد:‌ واگذاری کلید منازل به افراد غیر و صحبت کردن از دارایی ها نزد افراد مختلف خطایی بزرگ است که می تواند منجر به سرقت شود.
فرمانده انتظامی ساوه از ساوجی ها خواست که در صورت مسافرت،‌ در ورودی منازل را با قفل‌های مطمئن تجهیز کنند.
سرهنگ اسدی از راه اندازی 10 دستگاه دوربین پایش تصویری در این شهر و تقویت نظارت و مانیتورینگ ترافیکی و امنیتی برای ایام نوروز در این شهرستان خبر داد.
وی اظهار داشت: زیرساخت‌های نصب این دوربین ها با همکاری ارگان هایی مانند فرمانداری، اداره برق، مخابرات و شهرداری انجام شده که در زمینه پیشگیری، بازدارندگی نسبت به وقوع جرایم و افزایش امنیت اجتماعی موثر است.
در این نشست از همراهی رسانه ها در آگاهی بخشی و امور اجتماعی و انتظامی تقدیر شد.
شهرستان ساوه با 285 هزار نفر جمعیت دارای 2 بخش مرکزی و نوبران، چهار شهر و 200 روستا است.
6539/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.