به گزارش ایرنا سردار سرتیپ دوم احمد علی گودرزی، سه شنبه در جمع خبرنگاران در شیراز افزود: در این پرونده زنی با هویت معلوم از طریق کارت بازرگانی اقدام به وارد کردن کالا به داخل کشور می کرد بدون اینکه مالیات آن را پرداخت کند و مجموع بدهی مالیاتی او به 29 میلیارد ریال رسیده بود.
وی بیان کرد: با ارجاع این پرونده از سوی اداره کل امور مالیاتی استان فارس، موضوع در دستور کار پلیس این استان قرار گرفت و با انجام اقدامات امنیتی و اطلاعاتی نیروی انتظامی ،متهم دستگیر شد و در بازجویی به این اقدام مجرمانه خود اعتراف کرد.
گودرزی ادامه داد: متهم یاد شده مدعی شد که توسط فردی با هویت معلوم اغفال شده و با همکاری او اقدام به دریافت کارت بازرگانی کرده و بابت این کار نیز 130میلیون ریال به نامبرده پرداخت کرده است.
وی اضافه کرد: در ادامه بررسی ها مشخص شد که افرادی دیگر نیز با سوء استفاده از کارت بازرگانی این زن اقدام به واردات کالا به داخل کشور کرده اند.

** کشف یک تن و 970 کیلو گرم مواد مخدر ظرف 24 ساعت
فرمانده انتظامی فارس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به 26 ژوئن (پنجم تیر) که به عنوان روز جهانی مبارزه با مواد مخدر نامگذاری شده است، اظهار داشت: یکی از اولویت های اصلی نیروی انتظامی برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر و سوداگران مرگ است و بر همین اساس در 24 ساعت گذشته یک تن و 970 کیلو گرم تریاک در این استان کشف شد.
گودرزی افزود: همچنین در یک هفته گذشته، چهار تن و 100کیلو گرم انواع مواد مخدر شامل، سه تن و 727کیلو گرم تریاک، سه کیلوگرم هرویین، 184کیلوگرم حشیش و 186 کیلو گرم سایر مواد مخدر در این استان کشف شد.
وی بیان کرد: در ارتباط با این مواد افیونی 22 نفر قاچاقچی دستگیر شدند و 26 دستگاه خودرو توقیف شد.
این مقام انتظامی ادامه داد: از ابتدای سال 97 تا کنون، 24 باند سوداگران مرگ متلاشی و 16 تن و 500 کیلوگرم انواع مواد مخدر از اعضای این باندها کشف شد که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیانگر 80 درصد افزایش است.
گودرزی گفت: در پیوند با کشف این مواد در مدت یاد شده، چهار هزار و 430 نفر دستگیر شدند و 272 خودرو و 35 دستگاه موتورسیکلت متعلق به آنها توقیف شد.
فرمانده انتظامی فارس اضافه کرد: همچنین در اجرای طرح مبارزه با کالای قاچاق، در سه ماه نخست سال 97 افزون بر 600میلیارد ریال کالای فاقد مدارک قانونی گمرکی و قاچاق در این استان کشف شد که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال 96 نشان دهنده 35 درصد افزایش است.
به گفته گودرزی، این کالاها بیشتر شامل لاستیک خودرو، لوازم خانگی، سیگار، پوشاک، کفش و کالاهای سلامت محور است.
وی، همچنین به دستگیری یک باند سرقت با کشف 42 مورد کیف قاپی در شیراز اشاره و اظهار کرد: در ارتباط با این پرونده 2نفر مرد و یک زن دستگیر شدند.
گودرزی افزود: این سارقان با استفاده از یک دستگاه پراید اقدام به سرقت کیف و تلفن همراه شهروندان شیرازی می کردند که مالباختگان شناسایی شدند و اموال مسروقه به آنها تحویل داده شد.
فرمانده انتظامی فارس اظهار داشت: افزون بر این سارقی حرفه ای که مرتکب 250 فقره سرقت تلفن همراه در شیراز شده بود، بیست و چهارم خرداد 97 دستگیر شد.
به گفته این مقام انتظامی، این سارق به تنهایی و با استفاده از یک دستگاه موتور سیکلت اقدام به سرقت گوشی تلفن همراه اشخاص در معابر خلوت می کرد و تا کنون 60 نفر از مال باختگان شناسایی شده اند.
وی، از شهروندان شیرازی که تلفن همراهشان از این طریق مورد سرقت واقع شده خواست به پلیس آگاهی شیراز مراجعه و نسبت به شناسایی موبایل خود اقدام کنند.
گودرزی، بیان کرد: از ابتدای سال 97 تا کنون میزان انواع سرقت در استان فارس کاهش یافته است در حالی که این استان در سال 96 به لحاظ تعداد سرقت، در کشور در رتبه سوم قرار داشت اما با اقدامات مناسب نیروی انتظامی، دستگاه قضایی و مردم، اکنون فارس در این زمینه در رتبه هشتم کشور قرار دارد.
9873 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.