به گزارش ایرنا،‌ دکتر «عباس نیکروش» روز پنجشنبه در نشست خبری با خبرنگاران افزود: از روز 25 اسفند سال جاری تا 17 فروردین سال آینده با افزوده شدن سه کد عملیاتی و آمادگی 15 پایگاه اورژانس شهری و جاده ای ساوه (9 پایگاه) و زرندیه (6 پایگاه)، طرح خدمات نوروزی برای امدادرسانی به شهروندان اجرا می شود.
وی افزود: نیروهای اورژانس با همکاری پلیس راهور، نیروی انتظامی، هلال احمر، راهداری و حمل و نقل جاده ای و نیز آتش نشانی در زمان بروز حوادث و فوریت ها برای ارائه خدمات به مسافران در سطح شهرستان های ساوه و زرندیه آمادگی کامل دارند.
نیکروش همچنین در مورد خدماتی که در حوزه بهداشت با آغاز تعطیلات نوروزی ارائه می شود،‌ گفت: با همکاری ارگان هایی مانند اتاق اصناف، دامپزشکی و محیط زیست بازرسی و نظارت بیشتری بر مراکز بهداشتی و سایر حوزه ها اجرا خواهد شد.
وی گفت: در این ایام عملکرد مراکز درمانی اعم از دولتی و خصوصی با شدت بیشتری مورد نظارت و پایش قرار خواهد گرفت.
رئیس دانشکده علوم پزشکی شهرستان ساوه،‌ گفت: آزمایشگاه دولتی 17 شهریور نیز در کنار آزمایشگاه‌هایی که در بیمارستان ها مستقر هستند، آماده انجام فعالیت در ایام نوروز است.
نیکروش از تدابیر اتخاذ شده برای فعالیت 6 مرکز سونوگرافی بخش خصوصی در تعطیلات نوروز خبر داد و گفت: مراکز جامع سلامت که در روزهای عادی فعال هستند، در روزهای تعطیل به مراکز مجاور نوبران، غرق آباد، آوه، جوشقان، طراز ناهید و یل آباد به طور شبانه روزی ارائه خدمات می کنند.
به گفته این مسئول، هفت مرکز جامع سلامت در زرندیه نیز فعالیت دارند که چهار مرکز به صورت شبانه روزی در شهرهای زاویه، خشکرود، پرندک و رازقان آماده خدمات دهی به مردم و مهمانان نوروزی هستند.
وی گفت: در روزهای عادی و اداری نیز کلینیک‌های ویژه درمانی در ساوه و زرندیه فعالیت خواهند داشت.
نیکروش با اشاره به فعالیت پویشی در مورد حوادث جاده ای،‌ گفت: وزارت بهداشت و درمان مدت یک سال است که بر روی این پویش متمرکز شده است و امسال هم لازم است از سوی شهروندان مورد توجه قرار گیرد.
وی اظهار داشت: بر اساس بررسی ها، 65 درصد از حوادث جاده ای در 30 کیلومتر انتهای مسیرها اتفاق می افتاد که لازم است برای کاهش سوانح ناگوار جاده ای،‌ افکار عمومی را متوجه این مساله و اهمیت کمپین مذکور کنیم.
معاون درمان دانشکده علوم پزشکی شهرستان ساوه نیز در این نشست خبری‌ با اشاره به آغاز طرح کشیک های نوروزی از 25 اسفند، گفت: در زمینه بهداشت محیط نیز طرح تشدید نظارت بر رستوران ها و مراکز عرضه غذا آغاز می شود.
دکتر «رضا نظری» افزود: شهروندان و مسافران نوروزی می توانند در صورت لزوم از طریق سامانه تلفنی 190 هرگونه مشکل یا شکایت را اطلاع دهند.
وی همچنین از اعمال و تشدید نظارت بر بوستان ها به خصوص بوستان های محل اسکان مسافران و نیز مدارسی که مهمانان نوروزی در آنجا اقامت دارند، خبر داد.
به گفته این مسئول در ایام نوروز کار نظارت بر شیرینی فروشی ها و همچنین نمونه گیری میکروبی از آب استخرها و نیز غذای پخت شده در رستوران های بین راهی و اماکن عمومی با جدیت انجام خواهد شد.
معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی ساوه شهروندان و مسافران را نسبت به تهیه غذا از خودروهای سیار که در عوارضی اتوبان ها فعالیت می کنند،‌ برحذر داشت و گفت:‌ این مساله از معضلاتی است که باید به طور جدی مورد توجه واقع شود.
وی اظهار داشت: همکاران روانشناس نیز در این ایام فعالیت دارند و مرکز آسیب های اجتماعی شهرستان ساوه در همه روزها فعالیت دارند.
شهرستان ساوه با 147 کیلومتر آزادراه،‌ 110 کیلومتر بزرگراه و 100 کیلومتر راه اصلی از شریان های حیاتی در برقراری ارتباط میان مرکز کشور با استان های غربی و نیز حلقه اتصال شمال و جنوب ایران محسوب می شود.
9921/6539/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.